נעילה שלילית בבורסות אירופה על רקע המתח הגיאו-פוליטי

מגמה חיובית בוול סטריט ■ טראמפ: אולי המסר שלי לא היה תקיף מספיק ■ סין: אם ארה"ב תתקוף את צפון קוריאה - נעצור בעדה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בירידות שערים ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, ברקע המתיחות הגיאו-פוליטית המתמשכת בין ארה"ב לצפון קוריאה. באסיה נרשמו ירידות, ובוול סטריט מתנהל המסחר במגמה חיובית.

 

רוחות המלחמה האמריקאיות-צפון קוריאניות ממשיכות להפיל את הבורסות ברחבי העולם. אמש הסלים נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את הרטוריקה הלוחמנית שלו כלפי קוריאה הצפונית ואמר כי נראה שאיומו שלשום להגיב "באש ובזעם" למתקפה מצדה היה ככל הנראה לא מספיק תקיף. הוא הוסיף כי "אם קוריאה הצפונית רק תחשוב על תקיפה של אזרחינו או של בעלות בריתנו, עליה להיות מתוחה, מאוד מתוחה. יקרו להם דברים שהם מעולם לא חשבו שעלולים לקרות להם".

הלילה סין הצטרפה למאבק והודיעה כי אם ארה"ב תנסה לתקוף את צפון קוריאה אז היא תעצור בעדה, בעוד שתישאר נייטרלית במקרה של מתקפה מצד קוריאה הצפונית על ארצות הברית. במאמר מערכת בביטאון מפלגת השלטון הקומוניסטית בבייג'ינג היא כתבה כי "יש צורך להבהיר לכל המעורבים כי אם פעולותיהם יסכנו את האינטרסים של סין, נגיב ביד חזקה".

בתגובה לאירועים, המשקיעים סוגרים פוזיציות ומתרחקים מסיכונים על רקע המצב, ומתמקדים במימושי רווחים לאחר הראלי של החודשים האחרונים וכן בנכסי מקלט. 

"האירועים האחרונים מתחילים להיראות כמו 'משבר הטילים בקובה' (עימות אמריקאי-רוסי ב-1962 סביב הצבת טילים בליסטיים-גרעיניים סובייטיים בקובה) של הדור הנוכחי", אמר  רוברט קרנל מ-ING.

אנליסטים סבורים כי המשבר הגיאו-פוליטי יעביר משקיעים לשבת על הגדר ולחכות להתפתחויות - מה שישתמע לירידות בשווקים. לדבריהם, כבר עכשיו רואים את זה בשוקי אסיה וזה צפוי להתרחב גם לשווקים אחרים.