סייסנס: תוכנית חדשה תסייע לסטראט-אפים בתחילת דרכם

מוצרי חברת הבינה העסקית יוטמעו בחינם במערכות של הסטארט-אפים ויאפשרו להם לנתח ביעילות ביג דאטה ■ סייסנס מצידה, מרוויחה חשיפה גדולה יותר למוצריה ואת האפשרות להגדיל את המכירות ■ עלות ההשקעה: מאות אלפי דולרים

צוות סייסנס/  צילום: שיר ניומן
צוות סייסנס/ צילום: שיר ניומן

חברת סייסנס (Sisense), הפועלת בתחום הבינה העסקית, יוצאת בתוכנית חדשה לסיוע לסטארט-אפים בתחילת דרכם. במסגרת התוכנית סייסנס תקנה לסטארט-אפים גישה חופשית וחינמית למוצרי האנליטיקה שלה שמאפשרים לנתח ביג דאטה, שיוטמעו במוצרים או בשירותים שלהם ויאפשרו להם לשפר אותם ובהתאם את היעילות ואת התוצאות הכספיות כך שיוכלו לשרוד את שנות הפעילות הראשונות שלרוב מכריעות עבור סטארט-אפים.

סייסנס, מצידה, מרוויחה חשיפה גדולה יותר למוצריה בקרב החברות, ואת הפוטנציאל להגדיל את המכירות למוצרים אלה. העלות של המהלך עבור סייסנס מסתכמת במאות אלפי דולרים, שהושקעו בעיקר במאמצי החשיפה של הקמפיין בקרב סטארט-אפים, וכן חיזוק השותפויות לצורך ביסוס הפרויקט עם חממות וקרנות ההון סיכון

ההשקעה של סייסנס היא בעיקר במאמצי הסברה על היתרונות של ניתוח הדאטה. הסטארט-אפים המשתתפים בפרויקט אף מקבלים תמיכה מלאה מסייסנס, וכן מנטוריג אסטרטגי של צוות ייעודי שהחברה הקצתה לדבר. סייסנס גם מקיימת וובינרים (קיצור של ווב סמינר - Web Seminar, סמינרים אונליין) לטובת הסטארט-אפים.

עדי עזריה, ממייסדי סייסנס ומי שמוביל את הפרויקט יחד עם פול קרוסו, אמר כי "המטרה היא לשפר את היצע המוצרים של המשתתפות, את ה-ROI, וכמובן למנף את החברה בכל האספקטים האפשריים. כל מי שעוסק בעולם היזמות המודרני, יודע כי הטמעת פיצ'ר ביג דאטה מהסוג הזה, תורם לחברות הקטנות וחוסך להם זמן ומשאבים יקרים. "אנחנו אוהבים סטארט-אפים. לא מזמן אנחנו היינו סטארט-אפ, ועכשיו אנחנו רוצה לסייע בצמיחה של חברות אחרות. יש לנו ידע שאנחנו רוצים לחלוק, והסטארט-אפים משוועים לקבל".

סייסנס בעצם "מחנכת" את החברות לעשות שימוש בכלי ביג דאטה, כדי "להפיץ את הבשורה". הפרויקט מיועד לחברות שנמצאות בתחילת דרכן, כאלה שטרם יצאו לסבב גיוס. כבר היום משתתפים בפרויקט מעל ל-60 סטארט-אפים והמספר רק עולה.

סייסנס פיתחה מערכת מקוונת הנצרכת בענן ומסוגלת לנתח ולהציג כל נתון (ביג דאטה) באופן ידידותי למשתמש. לחברה אלפי לקוחות בינלאומיים ב-54 מדינות ובמגוון רחב של תעשיות כגון פיננסים, קמעונאות ושירותי רפואה. החברה, מאפשרת למשתמשים עסקיים לנתח מידע ונתונים מורכבים בצורה פשוטה. היא פונה בעיקר לעסקים שצריכים לנתח במהירות ובקלות מאגרי מידע גדולים או מידע ממספר רב של מקורות, וליצור תצוגה אינטראקטיבית של הנתונים אשר ניתנת לשיתוף באמצעות הדפדפן.

סייסנס (Sisense) הוקמה ב-2008, מייסדיה הם אלדד פרקש, עדי עזריה, גיא בויאנגו, אביעד הראל ואלעד ישראלי. המנכ"ל הוא אמיר אורעד. החברה גייסה עד כה כ-100 מיליון דולר והגיוס האחרון שלה היה לפי שווי של מאות מיליוני דולרים. היא מעסיקה כ-400 עובדים (כמחציתם בישראל) בעלי המניות העיקריים הם קרן ההון סיכון Bessemer; קרן ג'נסיס; קרן Battery; קרן DFJ; קרן Opus.