מסתמן: אורן מרון יפרוש מתפקידו בסמסונג ישראל

מרון מנהל מזה כ-3 שנים את חטיבת המובייל של סמסונג ישראל ■ בתקופתו כמנהל החטיבה גדל בצורה משמעותית נתח השוק של סמסונג בשוק המקומי

אורן מרון, מנהל חטיבת המובייל של סמסונג ישראל, פורש מתפקידו לאחר כ-3 שנים בתפקיד, כך נודע לגלובס. מרון ימשיך בתפקידו בחודשים הקרובים עד לכניסתו של מחליף וחפיפה מסודרת. מרון פורש בתקופה שבה סמסונג רושמת שיאים חדשים בכל הקשור לגידול בנתח השוק שלה ובתפיסת המותג שלה, זאת לאחר שכאשר נכנס לתפקידו, תנאי השוק והסיכויים להבראה של סמסונג בישראל היו מוטלים בספק.

מרון קיבל את התפקיד בזמן שסמסונג חוותה תקופה קשה יחסית עם כניסתה לישראל של LG, שהצליחה להגיע לנתחי שוק של כ-24%, מספר דמיוני ביחס למצבה בעולם, וכאשר אפל יצאה באחת מההשקות המוצלחות ביותר שלה ודחקה את סמסונג למקום השני מבחינת נתח שוק. כמה חודשים קודם לכן, חילקה סמסונג העולמית את השוק הישראלי בין היבואנית סאני לבין מפעילות הסלולר, ומרון נדרש לייצב את השוק במצב של קונפליקט תמידי בין הערוצים.

מרון החל את צעדיו בייצוב השוק הפתוח לצד סאני ופעל להחזרת הנאמנות והאמון של הערוצים בשוק הפתוח, מיקוד סל המוצרים של החברה ובניית התשתית מול מפעילות הסלולר. נתחי השוק בשוק הפתוח החלו להתייצב, נתחי השוק של LG ושל אפל ירדו משמעותית.

השקת מכשיר הגלקסי S7 בישראל הייתה החותמת הסופית למהפך שעשתה סמסונג בישראל בין הרבעון הראשון של 2015 לרבעון השני של 2016. השקת ה-S7, ביחד עם השקת ה-Gear VR ומצלמת ה-360 מעלות, העמיקו את אחיזת החברה בשוק. ההערכות בשוק הן שנתח השוק של סמסונג לאחר השקת ה-S7 עמד על 49%, המבטא עליה של כ-20% מהשנה שעברה. ה-S7 מכר בישראל כ-40% יותר מהדגם הקודם בסדרה, ה-S6.

לצד ההצלחה, עברה סמסונג תקופה לא פשוטה ב-2016 עם הקריאה העולמית לתיקון (Recall) של מכשיר הנוט 7. למרות שהמכשיר לא הושק רשמית בישראל, כלל המכשירים כבר הגיעו לישראל וחלקם אף שוחררו מהמכס. סמסונג ישראל נאלצה להתמודד עם תהליך החזרה למפעלים, אובדן ייצור של מכשירים אחרים בגלל תפוסה מרבית של קווי הייצור שגרם לירידה בהיצע המכשירים בארץ. זרם המכשירים שנכנס דרך השוק המקביל, כולל תיירים שהגיעו עם המכשיר, הציב עוד אתגר של איסוף והחלפת כלל המכשירים. כמו כן, הנחיות רשות שדות התעופה מנעו טיסות נוסעים עם הנוט 7.

את ההצלחה הגדולה רשמה חטיבת המובייל של סמסונג באפריל 2017 עם השקת ה-S8 בישראל ובעולם. מעבר להשקה המוצלחת רשמו סמסונג ומרון הישג נוסף כאשר סמסונג ככל הנראה הכפילה את נתחי השוק שלה בערוצי ה- Online בישראל כחלק מהאסטרטגיה של 2017.