משרד התקשורת הקים ועדה להקצאת תדרים לדור החמישי

הבעיה: החברות הסלולריות לא מוכנות לקנות תדרים ללא הפחתת האגרות ■ הועדה צפויה לפרסם מכרז להקצאת תדרים לחברות הסלולריות ב-2018

סלולר / צילום: רויטרס
סלולר / צילום: רויטרס

הגם שפינוי התדרים הנחוץ עבור החברות הסלולריות וכן הקצאתם מחדש הוא דבר מורכב ומסובך וספק אם יתרחש בטווח הזמן הנראה לעין, מודיע היום (א') משרד התקשורת על הקמתה של ועדת מכרזים חדשה שתגיש המלצות להקצאת תדרים לקראת הדור החמישי.

בישראל יש לחברות הסלולריות מחסור כרוני בתדרים, ובדור החמישי כמות התדרים הנדרשת היא בסדרי גודל יותר מאשר יש ברשותן היום. במשרד התקשורת עובדים על פינוי תדרים כבר כמה שנים אך בתכלס העבודה מתנהלת בעצלתיים והחברות הסלולריות מתלוננות תכופות על כך שבסוף ישראל לא תוכל לעמוד בשורה הראשונה של המדינות בעולם שישיקו דור חמישי.

נזכיר כי מנכ"ל משרד התקשורת המורחק שלמה פילבר, הצהיר שבישראל יהיה דור חמישי ב-2020 ביחד עם שורה של מדינות שיובילו את הדור החמישי, ולזכותו ייאמר שהוא השתדל לעשות נפשות עבור הנעת התהליך. חשוב לומר שבעולם ישנם תדרים נוספים שמוקצים לדור החמישי, בעיקר בתחומים הגבוהים, אך המשרד לא פירט לגביהם בהודעתו.

יתירה מכך, החברות הסלולריות אמרו למשרד שעד שלא יחול שינוי באגרות התדרים שהן משלמות הן לא יקנו תדרים נוספים מכיוון שהדבר יוביל אותן להפסדים כבדים.

בהודעה היום הודיע המשרד כי בהמשך לעבודה מאומצת של משרד התקשורת לארגון מחדש של הועדות והקצאות תדרי הרדיו בישראל, ובפרט בתחום הגיגה הראשון, שר התקשורת איוב קרא ממנה ועדת מכרזים לצורך עריכת מכרז שבמסגרתו תתאפשר הקצאת תדרים לחברות הסלולר שבאמצעותם תתאפשר אספקת שירותי סלולר מתקדמים בישראל בטכנולוגיות הדור הרביעי והדור החמישי.
כדי לתת מענה לדרישות השוק נמסר צפויים שינויים באפיון הרשתות הסלולריות ובביצועיהן, זאת באמצעות התקדמות טכנולוגית של הרשתות ובפרט פיתוח הדור הרביעי והטמעת רשת הדור החמישי. לשם כך קיים צורך בהקצאת תדרים בתחומים שונים לרבות בתחומי הג'יגה הרץ הראשון (700 מה"ץ/800 מה"ץ/900 מה"ץ), וכן בתחומי ה- 2.5 גה"ץ וה- 3.6 גה"ץ אשר יביאו לשיפורים ניכרים בכיסוי וקיבולת רשתות הסלולר.

הוועדה בראשות המנהל הכללי במשרד התקשורת תכלול את מנהלי האגפים המקצועיים במשרד התקשורת ונציגים מאגף התקציבים ואגף החשב הכללי במשרד האוצר. הועדה צפויה לפרסם את המכרז במהלך שנת 2018.