היומן של שר הכלכלה כהן: מפגשים עם עיתונאים וראשי רשויות

בין ישיבות עם הפקידות הבכירה במשרדו, התרוצץ בחודשים האחרונים שר הכלכלה אלי כהן בין אולפנים של ערוצי טלוויזיה, סייר במערכות תקשורת וקיים שורה ארוכה של פגישות עם עיתונאים

אלי כהן / צילום: תמר מצפי
אלי כהן / צילום: תמר מצפי

יומן הפגישות של שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, נחשף: בין ישיבות עם הפקידות הבכירה במשרדו, התרוצץ בחודשים האחרונים שר הכלכלה בין אולפנים של ערוצי טלוויזיה, סייר במערכות תקשורת וקיים שורה ארוכה של פגישות עם עיתונאים.

יומן הפגישות נמסר לבקשת היועץ המשפטי של תנועת הצלחה, עו"ד אלעד מן, וזאת מתוקף חוק חופש המידע. הוא מתעד את הפגישות שקיים השר, ואירועים שבהם הוא לקח חלק החל מה-24 בינואר השנה - מועד כניסתו לתפקיד שר הכלכלה והתעשייה.

מעיון ביומן ניכר שאת מרבית זמנו בתקופה זו חילק כהן בין ענייני משרדו, תוך פגישות תכופות עם נציגי האגפים השונים במשרד הכלכלה והתעשייה, לבין סיורים ברחבי הארץ, בין השאר במפעלים ובעסקים קטנים. היומן כולל גם שורה של מפגשים עם אנשי עסקים בכירים במשק: מאיר שמיר; ישי דוידי, חיים הורביץ, שאיתו קיים שיחה בנושא תעשיית הפארמה והביומד בישראל, ושיחת ועידה, כנראה טלפונית, שקיים עם המנכ"ל החדש של אינטל ישראל, יניב גרטי.

לפי היומן שנחשף היום, בתחילת מאי השנה קיים כהן פגישה עם נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, כשעל סדר היום סוגיית הנסיגה ביצוא. זמן קצר לאחר אותה פגישה, כהן נפגש עם המנכ"ל לשעבר של משרד הביטחון, עמוס ירון.

בין השאר, כהן נפגש גם עם יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אווה מדז'יבוז', וגם הרבה להיפגש עם ראשי רשויות מקומיות. כך למשל, עם ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, הוא נפגש ביחד עם מנכ"ל רשות החדשנות, אהרון אהרון, ונושא השיחה של השלושה הוגדר ביומן כ"חיזוק לוד בנושא ההיי-טק". מיד לאחר שפגישה זו הסתיימה, פנה כהן לפגישה אחרת, הפעם עם מנכ"ל אל על, דוד מימון. כמו כן, במארס השנה הוא נפגש עם יו"ר כיל (כימיקלים לישראל) יוחנן לוקר.

יומנו של כהן מספר גם על מפגשים שקיים עם ראש מועצת יבנאל, רוני כהן; יו"ר אבו גוש, עיסא ג'אבר; ופגישה משולשת שקיים עם ראש מועצת נחל שורק, אלי אסקוזידו, ביחד עם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן. באותו היום מצא כהן זמן גם להיפגש עם נציגי שכונת תל גיבורים בחולון. כהן, יש לציין, הוא תושב חולון ושכונת תל גיבורים היא השכונה שבה גדל.

עוד עולה מהיומן, כי מאז סוף ינואר, עת נכנס לתפקידו, כהן לא הרבה בנסיעות לחו"ל זולת זו שבה הצטרף בחודש מארס לנסיעתו הרשמית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לסין. נסיעה זו נמשכה ארבעה ימים.

לדברי עו"ד מן, "חשיפת היומן של שר הכלכלה היא חלק מהמאמץ המתמשך שלנו לחשוף את יומניהם של שרים, סגני שרים, פקידים בכירים, רגולטורים ומנהלים בחברות ממשלתיות. אנחנו למדים שאין סטנדרטים אחידים באופן שבו יומנים אלה מוגשים לנו, ואין הטמעת מדיניות של מידע פתוח בכל הקשור ללוחות הזמנים המלאים של שרים. ראינו את זה במקרה של שרת התרבות, מירי רגב, שהיומנים שנמסרו כללו גם הסתרה של נתונים".

עו"ד מן העיר עוד כי מבין שורה ארוכה של בעלי תפקידים, ובכללם גם חברי ממשלה, רק פחות מעשרה הגישו עד כה את יומניהם: "זמן המענה המרבי למסירת היומנים הוא 120 יום, ורוב משרדי הממשלה טרם עשו זאת", אמר.