רוח גבית מהשווקים לפועלים אי.בי.אי: זינוק בהכנסות וברווח

במחצית הראשונה השתתפה חברת החיתום בניהול 60 הנפקות, בהן גויסו 19.4 מיליארד שקל ■ תחלק דיבידנד של 21 מיליון שקל בתחילת ספטמבר

ארז גולדשמידט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי חיתום / צילום: יונתן בלום
ארז גולדשמידט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי חיתום / צילום: יונתן בלום

רמות השיא בשוקי המניות בעולם והגאות בשוק ההון והחוב הציבורי בארץ, ממשיכות להעניק רוח גבית לחברת החיתום פועלים אי.בי.אי. במחצית הראשונה של 2017 היא רשמה רווח נקי של 26.1 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 92% בהשוואה לאשתקד.

פועלים אי.בי.אי היא אחת משתי חברות החיתום המובילות בישראל, ונמצאת בשליטת בית ההשקעות אי.בי.אי (40.5%) ובנק הפועלים (18.9%). במחצית הראשונה השתתפה חברת החיתום בניהול 60 הנפקות, בהן גויסו 19.4 מיליארד שקל, שהניבו לה הכנסות של 51.9 מיליון שקל. בתקופה המקבילה אשתקד השתתפה החברה בניהול 47 הנפקות, בהן גויסו 25 מיליארד שקל ושהניבו הכנסות של 30.1 מיליון שקל. כך שבשורה העליונה רשמה החברה צמיחה של 72%.

בחברה הסבירו כי חרף הקיטון בהיקפי הגיוס בהנפקות, גדלו הכנסותיה בזכות תמהיל שונה של הנפקות אותן הובילה.

בין היתר, ניהלה פועלים אי.בי.אי בתקופה זו 12 הנפקות חוב של חברות נדל"ן זרות, וכן כמה הנפקות הון. הנפקות אלו נחשבות רווחיות יותר לחתמים, מאחר שהן משלמות לרוב עמלות חיתום והפצה גבוהות יותר.

מנתוני שוק כלליים שמספקת פועלים אי.בי.אי עולה, כי במחצית הראשונה של 2017 גדל היקף גיוסי החוב הקונצרני ב-25% ל-37 מיליארד שקל, בהשוואה לאשתקד. כמחצית מגיוסים אלו בוצעו על-ידי חברות נדל"ן ובינוי, כאשר על קבוצה זו נמנות גם 20 ההנפקות שביצעו באותה התקופה חברות הנדל"ן הזרות בהיקף כולל של 4.9 מיליארד שקל.

מנגד, רק כ-12% מהיקף גיוסי החוב הקונצרני בוצע במחצית הראשונה על-ידי הבנקים, שנוטים לרוב לשלם עמלות נמוכות לחתמים ולמפיצי ניירות הערך שלהם.

במקביל, נרשמה התעוררות בהנפקות המניות והן הסתכמו במחצית ב-4.3 מיליארד שקל. כרבע מזה גויס על-ידי 8 חברות חדשות שרשמו את מניותיהן לראשונה למסחר בבורסה.

לדברי פועלים אי.בי.אי, העלייה בהנפקות המניות והחוב הקונצרני נתמכה בגיוסים של 11.6 מיליארד שקל שרשמו קרנות הנאמנות המתמחות באג"ח קונצרניות ובהובלת הקרנות בעלות חשיפה מנייתית מסוימת. בנוסף, גייסו קרנות המניות וקרנות אג"ח החברות וההמרה עוד 4.3 מיליארד שקל ו-3.2 מיליארד שקל בהתאמה, ותרמו גם הן בהצלחת ההנפקות.

בעקבות פרסום הדוחות החליט דירקטוריון פועלים אי.בי.אי על חלוקת דיבידנד של 21 מיליון שקל שתבוצע בתחילת ספטמבר.

מניית פועלים אי.בי.אי  הגיבה בעלייה של כ-2.5% והשלימה טיפוס של 66% מתחילת השנה. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-90%.

פועלים אי.בי.אי מכה את מדד הייחוס
 פועלים אי.בי.אי מכה את מדד הייחוס