הרוכשת של כימאגיס ממנה בכירים לשעבר בטבע לדירקטוריון

4 בכירים לשעבר בחברת טבע יצטרפו לדירקטוריון חברת כימאגיס, עם השלמת העסקה במסגרתה רוכשת קרן ההשקעות SK Capital את חטיבת חומרי הגלם כימאגיס מידי פריגו תמורת 110 מיליון דולר

4 בכירים לשעבר בחברת טבע   יצטרפו לדירקטוריון חברת כימאגיס, עם השלמת העסקה במסגרתה רוכשת קרן ההשקעות SK Capital את חטיבת חומרי הגלם כימאגיס מידי פריגו  , תמורת 110 מיליון דולר.

נציגי SK Capital בדירקטוריון יהיו ד"ר יצחק קרינסקי, לשעבר מנהל הפעילות של טבע במזרח אסיה (שמכהן גם כדירקטור בחברה נוספת בפורטפוליו של SK, האלו פארמה); מירון מן, שניהל בעבר את טבע באירופה; יפתח סרי, שהיה מנהל הפארמה של טבע בישראל ולאחר מכן כיהן כמנכ"ל ניו-פארם; ואריק יערי, לשעבר מנהל התפעול הגלובלי בטבע ולאחר מכן מנכ"ל בזן.

"אנחנו מאמינים שאפשר לייצר ערך עצום מהשקעות נוספות באנשים, בתרבות החברה, בתהליכים ובטכנולוגיה. אנחנו מצפים לשתף פעולה עם צוות ההנהלה והעובדים, כדי לתמוך בהמשך הצמיחה", מסר הדירקטור יפתח סרי.

השלמת העסקה צפויה ברבעון הרביעי של השנה, ולאחריה כימאגיס תהיה ספקית חומרי גלם של פריגו במסגרת הסכם ארוך-טווח שנחתם כחלק מהעסקה. עם השלמת העסקה יוחלף גם שמה של כימאגיס. יועציה של SK בעסקה היו RBC ומשרד עוה"ד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל.

מניית פריגו זינקה בימים חמישי ושישי בניו יורק ב-18.3% למחיר של כ-78.5 דולר, שמשקף לחברה שווי של 11.2 מיליארד דולר. פריגו הפתיעה את השוק כשפרסמה ביום חמישי דוחות טובים מתחזיות האנליסטים והעלתה את התחזית השנתית. זאת, בניגוד למגמה שעלתה מדוחות טבע, מיילן וחברות אחרות בסקטור. בשיחת הוועידה ציינה הנהלת החברה ששיעור שחיקת המחירים בתרופות המרשם שלה הוא 9%-11% לעומת השנה שעברה (כזכור, בטבע ובמיילן ציינו שחיקת מחירים בשיעור חד-ספרתי גבוה בגנריקה).

פריגו רשמה ברבעון השני הכנסות של 1.2 מיליארד דולר ורווח נקי מתואם של 175 מיליון דולר שהם 1.22 דולר למניה. החברה מצפה לרווח נקי שנתי מתואם של 4.45-4.7 דולר למניה, לעומת התחזיות הקודמת שעמדה על 4.15-4.5 דולר.