עליות חדות בסיום המסחר בת"א; מניית טאואר זינקה ב-4.5%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ טאואר הודיעה על עסקה צפויה עם תאגיד יפני ■ מ"מ יו"ר בזק נעצר לחקירה באזהרה; שוחרר בתנאים מגבילים

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט.

 

חרף המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה, שמתפוגגת בימים האחרונים, נראה כי פעילי השוק מתמקדים לעת עתה בנתונים הכלכליים ובדוחות הכספיים, מהם עולה תמונה ורודה יחסית של צמיחה כלכלית ואיתנות פיננסית.

בבית ההשקעות הלמן אלדובי ציינו אתמול כי "השבוע החולף אופיין בירידות שערים במרבית שווקי ההון בעולם כולל בישראל. בעוד שבעולם הגורם העיקרי לירידות הייתה המתיחות הגוברת בן ארה"ב וצפון קוריאה, הרי שבארץ הסיבה העיקרית לירידות הייתה מניית טבע, שהשפיעה גם על שאר מניות הפארמה. אנו מניחים שהנתונים הכלכליים העיקריים בשווקים לא השתנו ומדובר בעיקר בתיקון מחירים לאחר חודשים רבים של עליות בעולם. במידה והירידות ימשכו, מומלץ לשקול להגדיל את מרכיב המניות בתיק, בעיקר בארה"ב ואירופה, בהם הנתונים הכלכליים טובים יחסית והמדיניות המוניטרית המרחיבה אמורה להמשך עוד תקופה ארוכה".

 

טבע  עלתה אתמול בתל אביב, ופתחה פער ארביטראז' חיובי על שערה בוול סטריט, זאת לאחר שגילחה קרוב למצית משוויה לאחר דוחות כספיים חלשים שהיממו את השוק לפני כ-10 ימים. במהלך המסחר היום רשמה המנייה ירידה.

טאואר הודיעה היום כי התאגיד היפני DENSO, אחד הספקים הטכנולוגיים המובילים בעולם לשוק מערכות הרכב וספק של מערכות ורכיבים ליצרניות הרכב המובילות, בחרה בטכנולוגיית ה-SiGe שלה לצורך פיתוח וייצור חיישן רדאר (אחורי וצידי) לרכבים. חיישן זה נמצא כבר בדגמי הקאמרי (Camry) של חברת טויוטה אשר הושקו בארה"ב ביולי 2017 ומטרתו לשפר את מערכות הבטיחות של הרכב.

קבוצת דלק  הוסיפה לעמוד במוקד על רקע המגעים למכירת השליטה בחברת הביטוח הפניקס .

דוד גרנות, שמונה לאחרונה לתפקיד יו"ר בזק  לאחר שהיו"ר הקבוע, שאול אלוביץ' הורחק מתפקידו בעקבות חקירת הרשות לני"ע, נעצר הבוקר לחקירה באזהרה על ידי יחידת 433.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]