המסחר באירופה הסתיים בעליות שערים; מדד הבנקים עלה 1.4%

ברקע: עליות חדות בוול סטריט ■ התמ"ג היפני לרבעון השני היכה את התחזיות המוקדמות - עלייה של 4% ■ שורת נתונים בסין: תפוקה תעשייתית, השקעות בנכסים ומכירות קמעונאיות

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ב') בעליות שערים, על רקע התפוגגות החששות בשווקים שנוצרו עקב חלופת הצהרות קשות בין נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, למנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און. כעת, כשתשומת ליבו של טראמפ נתונה לענייני פנים, "מדד הפחד" VIX  יורד מהותית והשווקים העולמיים הגיבו בעליות שערים.

 

את העליות הובילו מניות הבנקים האירופאיים, מדד הבנקים עלה ב-1.4% כאשר הבנקים כולם בעליות שערים. בלונדון, הציגו מניות הכרייה כולן עליות שערים, זאת למרות ההאטה שדווחה לאחרונה בשוק הסיני.

מניית פיאט זינקה ב-8.15% בעקבות דיווחים שיצרנית רכב סינית שוקלת להציע לרכוש אותה.

דנונה עלתה ב-1.5% לאחר שהניו-יורק פוסט דיווח על תוכניות לרכישתה.

באסיה ננעל הבוקר המסחר במרבית הבורסות המובילים בעליות שערים.

 

ביפן דווח הבוקר כי הכלכלה המקומית צמחה ברבעון השני של השנה ב-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, טוב בהרבה מהציפיות המוקדמות לעלייה של 2.5%.

זהו קצב צמיחה התמ"ג הרבעוני החזק ביותר מאז הרבעון הראשון של 2015.

מנגד, בסין פורסמו נתוני מאקרו מאכזבים. התפוקה התעשייתית בחודש יולי צמחה ב-6.4% לעומת יולי 2016, אל מול תחזיות לעלייה חדה יותר של 7.2%. ההשקעות בנכסים רשמו עלייה של 8.3% ב-7 החודשים הראשונים של השנה, מתחת לצפי לעלייה של 8.6%. המכירות הקמעונאיות זינקו ב-10.4%, אל מול תחזית ל-10.8%.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]