האם המוסדיים והזרים יאשרו את חגי הרמן לדירקטוריון בזק?

"גלובס" חשף כי הרמן, הדירקטור החיצוני בחברה, מקורב לעמיקם שורר, סגנו של בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' ■ בעקבות הפרסום הודיעו שניים מהמוסדיים - פסגות וכלל - כי הם מתנגדים להארכת המינוי ■ כעת נותר לראות כיצד יצביעו בעלי המניות הזרים

לוגו בזק
לוגו בזק

ביום שלישי הקרוב תובא להצבעה באסיפה הכללית של בעלי המניות בבזק , סוגיית הארכת כהונתו של חגי הרמן, הדירקטור החיצוני בחברה. זו גם צפויה להיות נקודת מבחן משמעותית ראשונה לבעלי המניות בבזק מאז התפוצצו הפרשות שנחקרות בימים אלו ע"י רשות ניירות ערך.

כשעסקנו בנושא לפני כמה שבועות וכתבנו על חברותו של הרמן עם עמיקם שורר, סגנו של בעל השליטה שאול אלוביץ', ציינו כי הם נוהגים להתפלל באותו בית כנסת. קיבלנו אז פנייה ממר הרמן שביקש להבהיר כי נכון שהוא ושורר חברים, אך הם אינם מתפללים באותו בית כנסת. נציין, כי כאשר התבקש הרמן למלא הצהרת מועמדות לדח"צ ביולי 2014, חברותו עם שורר כלל לא הוזכרה.

לאחר הפרסום ב"גלובס", חברת הייעוץ אנטרופי הודיעה כי היא מתנגדת להארכת המינוי של הרמן. בעקבות זאת, גם שניים מהגופים המוסדיים - פסגות וכלל - הודיעו כי הם מתנגדים להארכת המינוי והציעו מועמדים משלהם. בית ההשקעות פסגות הציע את זאב וורמברנד, לשעבר מנכ"ל מגה וקופת חולים כללית וכיום מנכ"ל קופת חולים מאוחדת; ואילו כלל ביטוח הציעה את פרופ' שלום הוכמן, לשעבר מנכ"ל בנק מרכנתיל. מדובר בצעד אקטיביסטי מבורך, שיש להניח שגם יתר המוסדיים הישראליים יפעלו על פיו.

בשלב זה לא ברור כיצד ינהגו המשקיעים הזרים בבזק המחזיקים בנתח משמעותי מהחברה. ככל הידוע לגלובס, ISS, חברת הייעוץ המייצגת את המשקיעים, הודיעה שלא תתנגד למינוי, ואילו חברת גלאס לואיס המליצה למקבלי שירותיה להתנגד.

ייתכן שהעובדה ש-ISS לא הביעה התנגדות יכולה ללמד על כך שהריחוק שלה מהמציאות הישראלית והעובדה כי היא נוטה לצעדים אקטיביסטיים רק לעתים רחוקות, גורמים, להערכתנו, לטעויות קשות בשיקול דעתה. דוגמה מצוינת לכך ראינו כש-ISS המליצה על אישור עסקת בזק-yes - אותה עסקה שנחקרת בימים אלו ע"י רשות ניירות הערך.

אין ספק כי התנגדות בעלי המניות הישראליים לאישור מינויו של הרמן לכהונה נוספת תהיה נחרצת. עתה נותר לחכות ולראות כיצד יצביעו בעלי המניות הזרים.

החזקות המוסדיים הישראלים בבזק
 החזקות המוסדיים הישראלים בבזק