עליות שערים באירופה ובאסיה; רוחות המלחמה נחלשו

עליות של עד 0.5% במדדי המובילים באירופה ■ באסיה המדדים עלו עד 1.1% ■ מנהיג צפון קוריאה קים ג'ון און אמר כי החליט שלא לשגר טילים לאי גואם וגם נשיא ארה"ב טראמפ הרגיע את הרטוריקה הלוחמנית

 

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה נסחרות היום (ג') בעליות שערים, בהמשך לעליות באסיה מוקדם יותר ולמגמה החיובית בחוזים העתידיים בוול סטריט לקראת המסחר היום. רוחות המלחמה בין ארה"ב לצפון קוריאה נחלשו, וזה מספק הזדמנות למשקיעים לחזור לראלי של החודשים האחרונים. 

 

המדד האזורי Stoxx 600 עולה כ-0.3% במסחר באירופה, כשכל הסקטורים שבו עולים. החוזים בוול סטריט עולים עד 0.3% לאחר שאתמול המסחר ננעל בעליות של  עד 1.35% ביום הטוב ביותר מאז חודש אפריל. 

באסיה המדדים עלו הבוקר עד 1.1% ברקע דיווחים כי מנהיג צפון קוריאה קים ג'ון און אמר כי החליט שלא לשגר טילים לאי גואם. גם נשיא ארה"ב טראמפ הרגיע קצת את הרטוריקה ולא שחרר בימים האחרונים הצהרות לוחמניות, אלא דווקא התעסק בגינוי הטרור הזירה המקומית.

באירופה בריטניה צפויה לפרסם היום את התוכניות שלה למיסוי סחורות שיעברו בתוך האיחוד האירופי לאחר הברקזיט. עוד יוחלט איך לנהל משא ומתן בסחר במהלך היציאה מהאיחוד. 

הבורסות באוסטריה, איטליה, יוון ופולין סגורות היום לרגל החג הנוצרי Assumption of Mary. בין החברות שידווחו היום על הדוחות הכספיים שלהן - Hargreaves Lansdown, חברת Boohoo.com, K+S ו-Nexus. 

אסיה עלתה

גם באסיה הבורסות נסחרו היום בעליות בשיעור מירבי כאמור של 1.1% בהובלת יפן, בהשראת הנעילה החיובית בוול סטריט מאמש. המשקיעים חזרו לקחת סיכונים לאור הרגיעה הגיאו-פוליטית.

הבורסות בהודו ובדרום קוריאה היו סגורות היום לרגל חג מקומי.

עכשיו שהפוקוס עבר מהזירה הגיאו-פוליטית, המשקיעים חוזרים להתמקד במדיניות מוניטרית של בנקים מרכזיים. השבוע יפורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, לקראת המפגש השנתי בג'קסון הול בשבוע הבא. 

ביפן טושיבה זינקה היום לאחר שקיבלת המלצה אוהדת מסיטיגרופ. ההמלצה עלתה ל"קנייה" מ"נייטרלי".

חברת Fujifilm   דיווחה על דוחות כספיים טובים מהצפי.