גוגל רוכשת סטארט-אפ לאבחון רפואי באמצעות הנייד

ענקית האינטרנט רוכשת את Senosis, חברת סטארט-אפ מסיאטל המפתחת אפליקציה לאיתור ואבחון בעיות רפואיות באמצעות הטלפון החכם, ללא כל צורך בחומרה משוכללת ■ כל הפרטים בווידאו

מגזין "גיק וויר" ("Geek Wire") מדווח כי חברת גוגל רכשה את סנוסיס (Senosis), חברת סטארט-אפ הממוקמת בסיאטל ומפתחת אפליקציות לסמארטפון המיועדות לבחון את מצבכם הבריאותי ללא צורך בחומרה משוכללת.

סנוסיס פיתחה כלים המסוגלים לאבחן צהבת בפעוטות ולמדוד את רמות ההמוגלובין המצויות בדם באמצעות מצלמת הסמארטפון בלבד. אפליקציה נוספת שפותחה על-ידי החברה עושה שימוש במיקרופון בשביל לאבחן בעיות ריאה (כמו אסטמה או סיסטיק פיברוזיס).

אם האפליקציות יאושרו על-ידי סוכנויות הבריאות הממשלתיות השונות, ייתכן שהן יעשו את דרכן למדינות עולם שלישי בהן ישנו מחסור בציוד רפואי מתקדם, זאת הודות לכך שהן מסוגלות כאמור לספק פתרונות רפואיים ללא הצורך בציוד יקר, בדיקות מעבדה וצוות רפואי רב.

הרכישה הצפוייה של גוגל, שעדיין לא אישרה רשמית את העסקה, מגיעה כחלק מפיתוח מערכת דיפ-מיינד של החברה אשר מבוסס על בינה מלאכותית. בדרך זו ענקית החיפוש מתכוונת ככל הנראה גם לאסוף את המידע הגופני של המשתמשים באפליקציה ולעשות בו בעצמה שימוש בעתיד.