נעילה מעורבת בבורסה בת"א; מניית אל על נחתכה ב-14%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ האטה משמעותית בצמיחת המשק במחצית הראשונה של השנה ■ הסתיימה השביתה בבנק מזרחי טפחות ■ פורסמו דוחות פרטנר ואל על

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט.

 

המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה, אשר הציתה חששות אצל הסוחרים בשווקים בימים האחרונים, מתפוגגת, זאת על רקע הסרת איומו של קים ג'ונג און לשגר מתקפת טילים על האי גואם אשר נמצא בשליטת ארה"ב. 

במסגרת עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב, פרסם בנק ההשקעות גולדמן זאקס ניתוח רוחבי הקובע כי העליות החזקות בסך 11% שהציג מדד ה-S&P האמריקאי ברבעון השני אינן תואמות את תוצאות החברות. למרות שיותר ממחצית מהחברות היכו את תחזיות האנליסטים, האחוז הגבוה ביותר מאז הרבעון השני של 2010, בבנק טוענים כי תוצאות המחצית הראשונה של השנה "לא היו חזקות מספיק כדי להצדיק העלאת תחזית רווח למניה לחברות שבמדד ה-S&P 500".

התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) של המשק עלה במחצית הראשונה של 2017 ב-2.1% בחישוב שנתי, כך עולה מאומדן ראשון שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מדובר בירידה משמעותית בקצב הצמיחה לאחר עליה של 4.6% במחצית הקודמת ועליה של 4.7% במחצית הראשונה של 2016. מניתוח רכיבי התוצר עולה כי ההוצאה לצריכה פרטית רשמה עלייה מזערית של 1.1%, וייצוא הסחורות והשירותים עלה ב-1.8%.

מדד המחירים לצרכן ירד בחודש יולי בעשירית האחוז (0.1%), נתון נמוך יותר מציפיות האנליסטים שחזו עלייה של עשירית האחוז. הנתון החמור יותר נוגע לירידה המצטברת במדד ב-12 החודשים אחרונים - מגיעה כעת ל-0.7% ירידה של מחצית נקודת האחוז לעומת הנתון בחודש הקודם שעמד על מינוס 0.2%.

המשמעות היא שהאינפלציה בישראל נמצאת כעת עמוק בתוך הטריטוריה השלילית לאחר שרק לפני ארבעה חודשים כבר עמדה על קצב שנתי של 0.9% והתקרבה ליעד של בנק ישראל (בין 1% ל-3%).

הנפילה במניית טבע: מי ברח בזמן ומי דווקא הגדיל החזקות

טבע  חזרה עם פער ארביטראז' חיובי לאחר שזינקה אמש בוול סטריט, לאחר כמעט שבועיים של ירידות שערים חדות, זאת בהמשך לדיווחים כי קרנות ההשקעה סרברוס ואדוונט מעוניינות לרכוש את פעילות חטיבות האונקולוגיה והטיפול בכאב של טבע באירופה. על פי דיווח בבלומברג, שווי הפעילות מוערך ב-700 מיליון דולר עד מיליארד דולר. הצעות סופיות צפויות בשבועות הקרובים. סיטי הורידו המלצה למניה, מ"קנייה" ל"נייטרלי", וחתכו את מחיר היעד מ-32 דולר ל-19 דולר.

לאחר שבועיים של שביתה, חתמו לפנות בוקר הנהלת בנק מזרחי טפחות  וועד העובדים על הסכם הבנות לסיום הסכסוך, הכולל בין היתר הסכם שכר חדש עד שנת 2021.

אל על  מדווחת כי רשמה צניחה של 53% ברווח הנקי שהסתכם ברבעון ב-16.4 מיליון דולר, לעומת 35 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מהפעלה של החברה הסתכמו ב-541 מיליון דולר, עלייה קלה לעומת 538 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות מנוסעים עלו ב-1.1% וההכנסות ממטען ירדו ב-2.5%. 

פרטנר  מסכמת הבוקר את הרבעון השני של השנה עם ירידה של 10% בהכנסות ל-805 מיליון שקל. ה-EBITDA רשם ירידה של 11% ל-252 מיליון שקל, בעוד הרווח הנקי רשם זינוק של 31% ל-34 מיליון שקל. ועוד נתונים: ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) רשמה ירידה של 5% ל-62 שקל, בעוד בסיס מנויי הסלולר רשם ירידה של 1% לכ-2.66 מיליון מנויים.

קבוצת עזריאלי  מסכמת הבוקר את הרבעון השני של השנה עם זינוק ברווח הנקי ל-642 מיליון שקל לעומת 244 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI לרבעון החולף צמח ב-7% והסתכם ב-343 מיליון שקל. מדד ה-FFO ברבעון השני השנה עלה ב-11% ל-258 מיליון שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]