בלקסטון נסוגה מהמגעים לרכישת 40% מ-NSO הישראלית

קרן ההשעות הייתה במגעים לרכישת 40% מ-NSO תמורת סכום שהיה עשוי להגיע ל-400 מיליון דולר

כך תגנו על עצמכם מפני התקפת סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
כך תגנו על עצמכם מפני התקפת סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

קרן ההשקעות Blackstone Group הפסיקה את המו"מ לרכישת החזקות בחברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO, שפיתחה תוכנה המשמשת לפריצה לטלפונים חכמים - כך לפי דיווח שפורסם אתמול ברויטרס.

בלקסטון הייתה במגעים לרכישת 40% מ-NSO תמורת סכום שהיה עשוי להגיע ל-400 מיליון דולר. החברה מסרה בתגובה לרויטרס כי נכון להיום היא לא נמצאת במו"מ עם משקיעים פוטנציאליים.

בלקסטון האמריקאית נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 38.6 מיליארד דולר.

NSO זכתה לאחרונה לכותרות שליליות, כשב"ניו יורק טיימס" פורסם לפני כחודשיים שתוכנת הריגול שפיתחה החברה משמשת לדיכוי מתנגדי המשטר במקסיקו. הפרסום עורר סערה גדולה ומחאות מצד ארגונים לזכויות אדם.

התוכנה, פגסוס, מאפשרת לפרוץ לטלפונים חכמים, להאזין להם, לעקוב אחרי הודעות טקסט, דואר אלקטרוני ועוד. התוכנה גם מאפשרת הפעלה מרחוק של המיקרופונים והמצלמות של המכשירים - בלי ידיעת בעליהם.

לפי ה"ניו יורק טיימס" התוכנה פגסוס נרכשה בידי שלוש סוכנויות ממשלתיות במקסיקו ב-2011 תמורת כ-80 מיליון דולר ומאז שימשה אותן למעקב אחר מתנגדי משטר ובהם עיתונאים, פעילים חברתיים ועורכי דין שביקשו להיאבק בנגע השחיתות במדינה.

בחלק מן המקרים, כך על פי הפרסום בארה"ב, עשו הרשויות במקסיקו שימוש בתוכנה כדי לעקוב גם אחר בני משפחותיהם של מתנגדי המשטר במדינה.

NSO מהרצליה הוקמה ב-2010 על-ידי קבוצת יוצאי יחידת 8200 של צה"ל.