עליות בסיום בוול סטריט; טראמפ פירק את מועצת המנכ"לים

נשיא ארה"ב: אמזון גורמת נזק אדיר לכלכלה האמריקאית בגלל התחמקות ממס ■ טראמפ פירק את שני הפורומים הכלכליים המייעצים ■ הפרוטקולים של הפד מגבירים את ההערכות שצמצום המאזן קרוב

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') במגמה חיובית כשהדאו עלה זה יום רביעי רצוף, שני אירועים מרכזיים היו היום והם פרסום הפרוטוקולים של הפד ופירוק פורום המנכ"לים המייעצים לנשיא ארה"ב בנושאי כלכלה.

 

הפרוטוקולים של חברי ועידת השוק הפתוח פורסמו הערב ולא חשפו יותר מידי. חברי הוועידה היו חלוקים בדעותיהם בין אם להגביר את קצת העלאת הריבית ובין אם להמשיך במדיניות הנוכחית. יחד עם זאת הניתוח של המצב הכלכלי בארה"ב מעלה כי קצב האינפלציה צפוי להתייצב בקרוב על רמה שנתית של 2% מה שגרם למשקיעים להניח כי הפיל שבחדר - צמצום הנמאזן של הפד שעומד על 4.5 טריליון דולר קרוב מתמיד.

הפרוטוקולים ופירוק מועצת המנכ"לים שלחו את הדולר לירידות והתשואות של האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלו בכ-4 נקודות.

אתמול בכיר הפד וויליאם דאדלי אמר כי הוא לא פוסל העלאת ריבית כבר השנה. היום יישא דברים יו"ר הפד בשיקגו צ'ארלס אוונס ב-20:00. 

הפרוטוקולים יחשפו את הלך הרוח בקרב קובעי המדיניות באשר למדיניות המוניטרית בעתיד הקרוב, ובפרט רמזים למועד העלאת הריבית הבאה. בנוסף, הם יספקו פרטים באשר לתחילת צמצום המאזן המפלצתי של הפד בהיקף 4.5 טריליון דולר. אנליסטים טוענים כי כל זאת מגולם כבר בשוק, ומה שיהיה מעניין זו תחזית האינפלציה של הפד.

המתחילות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה קצת התפוגגה בימים האחרונים, אך יש אנלסיטים שמעריכים כי ההידרדרות תבוא ולא בעוד הרבה זמן. יחד עם זאת, לפי אנליסטים אחרים, המשקיעים מתמקדים כרגע בחצי הכוס המלאה וחוזרים ללקיחת סיכונים בבורסות.

עוד בזירת המאקרו - פורסמו נתוני התחלות הבנייה לחודש יולי שהסתכמו ב-1.16 מיליון בעוד התחזיות צפו 1.29 מיליון והנתון הקודם מדד 1.215 מיליון בחודש הקודם.

סיטי הורידו המלצה למניית טבע , מ"קנייה" ל"נייטרלי", וחתכו את מחיר היעד מ-32 דולר ל-19 דולר.

בגזרת הדוחות הכספיים, דיווחו היום חברת טארגט , סיסקו מערכות , ו-NetApp . אתמול דיווחה אורבן אאוטפיטרס  על דוחות חזקים. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ היום וטען כי אמזון  פוגעת בכלכלת ארה"ב בכך שהיא מתחמקת מתשלום מס לכאורה שלה. "היא גורמת לנזק עצם לקמעונאיים שמשלמים מס כחוק, מדינות וערים בארה"ב נפגעות - זה יעלה בהמון משרות", לטענת הנשיא.