שחקן מעו"ף: עצבנות חריגה בוול סטריט - ומבט על מדד ה-VIX

מדד ה-VIX רשם זינוק ניכר בשבוע שעבר - ובניגוד לפעמים אחרות, התיקון לא הגיע ■ תנועה של 1%-3% בארה"ב נמצאת מעבר לפינה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

בסקירתנו האחרונה התעלמנו מרעשי הרקע על מלחמה אפשרית בין ארה"ב וצפון קוריאה תוך שאנו מציינים כי וול סטריט אינה מאמינה להצהרות טראמפ. הירידות המינוריות, על רקע פוטנציאל מלחמה כמובן, לא יכלו להימשך בסביבת הריבית והנתונים הנוכחיים - ולכן הנחנו תיקון מעלה ובהתאם הצענו אסטרטגיה לכיוון 1380 הנקודות. מי שבחר לבצע הפוזיציה המדוברת, היה יכול לסגור בכל רגע נתון, כי למעשה עד 1400 לא התרחש תיקון - והדרך הייתה סלולה לרווח מהיר.

השבוע אנו משנים גישה, ומזהים עצבנות חריגה בוול סטריט. נכון, המדדים תיקנו מעלה ושוב לסביבות מרחק נגיעה מהשיא אבל הפרמטר החשוב בעניין ביצע דווקא תנועה הפוכה - מדד ה-VIX זינק ל-14%, ביצע תיקון קל מטה לתוך העליה במדד ה-s&p, אך שב במהירות לטפס ולהתייצב מעל 13%-14%. מי שיבחן את הגרף השנתי של ה-VIX יגלה כי כל קפיצה, והיו לא מעט סיבות שכאלה, תוקנה תוך יום בודד או פרק זמן קצרצר. זה לא המצב הפעם, ולפי מה שאנו רואים, מנהלי קרנות הגידור המובילות בארה"ב הקטינו חשיפה לשורט VIX ב-15% בשבוע החולף. אלו סחרו באופן עקבי נפילה של ה-VIX לאחר אירוע נקודתי ולעתים די בפעולתם בכדי להוציא לפועל Long Squeez, שילחץ המדדים בארה"ב, שילחצו בתורם את ה-VIX וכך הלאה.

המשמעות היא שתנועה של 1%-3% בארה"ב מעבר לפינה, ולכן מוטב להישמר כעת מרכישות או פוזיציות דלתא חיובית מובהקת. בתרגום למעוף, זה בעיקר אומר שעד כמה שרמת 1400 קרובה - על כל המשמעויות הנלוות אליה - כך היא רחוקה. ירידות בהחלט אפשריות, וכמובן גם דשדוש, אבל טווח נגיעה של 10 נקודות קרוב אינו בטווח המיידי ולפני פריצה (אם בכלל) נקבל מהלך יורד נוסף.

הנגזרת של הדברים היא שברמת המדד הנוכחית (1388) עלינו לבחור בפוזיציה בעלות נמוכה ככל הניתן בשל מעט זמן תיקון אם שגינו, ומנגד החייבת להבטיח דלתא שלילית קלה ואפשרות סגירה מהירה: קניית PUT 1380 כתיבת 3 יחידות PUT 1370 ; קניית 2 יחידות PUT 1350. למי שמעוניין בניהול הפוזיציה ניתן בתרחיש עליה לרמת 1395 לערך לבצע כתיבה של מרווח CALL ללא תוספת בטחונות וכך למעשה לסחור את הכיוון ההופכי בפרמיה גבוהה בהרבה.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.