ארז גולדשמידט עוזב את פועלים אי.בי.אי; יחבור לליפא ועמית

מנכ"ל פעילות החיתום יסיים את תפקידו בעוד 3 חודשים ויחבור לשני היועצים החיצוניים בחברת חיתום חדשה שיקימו

ארז גולדשמידט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי חיתום / צילום: יונתן בלום
ארז גולדשמידט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי חיתום / צילום: יונתן בלום

פועלים אי.בי.אי  הודיעה היום (א') כי ארז גולדשמידט, מנכ"ל החברה הבת העוסקת בחיתום, הודיע לחברה על רצונו לפרוש מתפקידו ב-20 בנובמבר 2017 (שלושה חודשים מהיום).

כפי שפורסם ב"גלובס", ההחלטה נבעה מהתנתקות רפי ליפא וגל עמית - יועצים חיצוניים לפועלים אי.בי.אי - מפירמת החיתום, ומרצונו של גולדשמידט לחבור אל השניים בחברת חיתום חדשה שיקימו.

החלטתם של השניים הייתה מכה קשה לחברת החיתום המובילה, שיותר ממחצית מהכנסותיה נובעות כיום משיתוף הפעולה עם ליפא ועמית - הצמד שאחראי לטרנד הנפקות החוב של חברות הנדל"ן הזרות, ששוטף את הבורסה בתל אביב. ליפא ועמית "ייבאו" עד היום לתל אביב 11 חברות נדל"ן הפועלות בארה"ב. חברות אלה גייסו בסך הכל חוב של יותר מ-10 מיליארד שקל - יותר ממחצית גיוסי האג"ח של חברות נדל"ן זרות בבורסה המקומית בשנים האחרונות. את כל ההנפקות הללו הובילה פועלים אי.בי.אי.

נראה שסיבה מרכזית למהלך של גולדשמידט היא כספית - הגבלת שכרו נכון להיום בפועלים אי.בי.אי בתקרת שכר אפקטיבית של 3.5 מיליון שקל בשנה, ואמונתו ביכולתו להשתכר סכום גבוה בהרבה אצל צמד היועצים.

מדוחות פועלים אי.בי.אי עולה כי לגולדשמידט, המשמש כמנכ"ל פעילות החיתום מזה 10 שנים, משולמים דמי ניהול חודשיים של 90 אלף שקל (במונחי עלות) המצטברים לסך של 1.08 מיליון שקל בשנה. נוסף על כך הוא זכאי למענק שנתי, בשנה בה הרווח מפעולות רגילות לפני מס עולה על 5 מיליון שקל. אם הרווח מפעולות רגילות של פועלים אי.בי.אי עולה על 25 מיליון שקל, זכאי גולדשמידט למענק נוסף של 420 אלף שקל.

בסופו של יום המענק השנתי הכולל של גולדשמידט מוגבל לעד 2.42 מיליון שקל, כך שעלות השכר המקסימלית שלו עומדת כאמור על 3.5 מיליון שקל בשנה. בשנת 2016 הוא קיבל את המקסימום שלו הוא זכאי, לאחר שבשנת 2015 הוא קיבל שכר ומענק בעלות כוללת של כ-3.08 מיליון שקל (מענק של 2 מיליון שקל "בלבד").

חתם מוביל בשוק ההון שכבר "חצה את הקווים" לפני גולדשמידט, היה יונתן כהן, שעזב את תפקיד מנכ"ל כלל חיתום לטובת הקמת חברת חיתום משלו, המתמקדת כיום אף היא בהנפקות אג"ח של חברות נדל"ן זרות בת"א.