נעילה שלילית בבורסות אירופה; עסקת ענק למארסק הדנית

נעילה מעורבת בבורסות אסיה; וול סטריט נפתחה ביציבות ■ מארסק תמכור את עסקי הגז והנפט שלה ב-7.5 מיליארד דולר ■ ממשיך החשש מפני יציבות ממשל טראמפ

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

נעילה שלילית נרשמה היום (ב') בפתיחת שבוע המסחר בבורסות אירופה, על רקע מסחר מעורב בבורסות וול סטריט.

 

מארסק הדנית, חברת התובלה הימית הגדולה בעולם, הודיעה על עסקת ענק של 7.5 מיליארד דולר למכירת עסקי הגז והנפט שלה לחברת האנרגיה הצרפתית טוטאל . מניותיה של מארסק הגיבו בעליות שערים חדות לאורך היום.

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לחשוש ליציבות ממשל טראמפ, עם עזיבת האסטרטג הראשי ומי שהיה האיש החזק בבית הלבן, סטיב באנון. אומנם עזיבתו מתקבל באהדה בשווקים, אולם הספקות בשל חילופי בעלי התפקידים בבית הלבן מעלים ספקות קשים בנוגע ליכולת הממשל האמריקאי להוציא אל הפועל תוכניות כלכליות מרחיקות לכת.

פעילי השוק ממתינים גם לכנס השנתי של הפדרל ריזרב בג'קסון הול, כשהפעם צפוי לנאום גם נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי. בשווקים מקווים לשמוע הצהרות מבכירי הבנקים המרכזיים החשובים בעולם, אך על פי דיווח ברויטרס, דרגי עצמו לא מתכוון לחשוף צעדים אחרים של הבנק המרכזי באירופה. 

 

בינתיים, באסיה, נרשמת דריכות מיוחדת על רקע פתיחת תרגיל צבאי משותף לארה"ב ודרום קוריאה, זאת על רקע מתיחות גיאו-פוליטית גדולה בין ארה"ב לצפון קוריאה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]