סטארט-אפ מפ"ת שמחלץ תובנות מטקסט גייס 7.6 מיליון דולר

הפלטפורמה של אמנטי אנליטיקס משתמשת בבינה מלאכותית כדי לחלץ תובנות מכל סוג של טקסט בעזרת עיבוד של שפה טבעית

בני הזוג חדווה ורונן פלדמן / צילומים: יח”צ
בני הזוג חדווה ורונן פלדמן / צילומים: יח”צ

חברת אמנטי אנליטיקס (Amenity Analytics) השלימה סבב גיוס A בהיקף של 7.6 מיליון דולר. זהו הגיוס הראשון המשמעותי של החברה. הפלטפורמה של אמנטי אנליטיקס משתמשת בבינה מלאכותית שמתקנת את עצמה כדי לחלץ תובנות מכל סוג של טקסט.

"העיבוד של השפה הטבעית על ידי הפלטפורמה מצריך תכנות ותמיכה מינימליים - דבר החוסך עלויות ניכרות לעומת גישות אחרות לבינה מלאכותית", טוענת החברה בהודעתה.

לקוחות עושים שימוש בפלטפורמה של אמנטי אנליטיקס בכדי לזהות ולחלץ נתונים ממסמכים שהוגשו לרגולטורים, תמלילים של שיחות ועידה, חדשות, מדיה חברתית, דוחות מחקר ועוד. בין החברות שכבר משתמשות בפיתוח שלה נמנות מספר חברות Fortune 100 וקרנות גידור גדולות.

לפי הודעתה, הטכנולוגיה של החברה משלבת בין עקרונות של מערכות כריית טקסט לבין טכנולוגיה של למידת מכונה כדי ליצור טכנולוגיות דור חמישי מתוחכמות עוד יותר. נתנאל סטורץ', מנכ"ל אמנטי אנליטיקס ואחד המייסדים, ציין בהודעת החברה כי "אמנטי אנליטיקס כבר מספקת תוצאות בעולם האנליטי. ההשקעות המשמעותיות הללו משקפות את התיאבון לניצול בינה מלאכותית במטרה לספק מידע שניתן לתרגם לפעולה ומשמשות תזכורת לכך שדרושה עוד עבודה רבה כדי להביא את יתרונות הבינה המלאכותית לעולם העסקים".

פרופסור רונן פלדמן, מייסד שותף והמדען הראשי של אמנטי אנליטיקס: "רבים ניסו לפצח את האתגר של חילוץ מסרים ממסד נתונים טקסטואלי מזוויות שונות, אך האתגר נותר ואף מוסיף לגדול ככל שהיקף מסד הנתונים הטקסטואלי ממשיך לגדול. בזמן שחברות בימינו משקיעות סכומים נכבדים במסדי נתונים ובניתוחם, ישנו קושי בחילוץ תובנות מדויקות ממסדי נתונים טקסטואליים. אמנטי אנליטיקס נוסדה על מנת להנגיש תובנות אלה בעבור כל סוג של ארגון".

יובל בהרב, שותף-מנהל ב-State of Mind Ventures שהובילה את סבב הגיוס מסר "אמנטי אנליטיקס עושה יותר מאשר לעצב מחדש את פני התעשייה: הם מבצעים ניתוח מדויק יותר מאי פעם, תוך חיסכון ניכר ללקוחות בזמן וכסף. מערכת הבינה המלאכותית של אמנטי המתקנת את עצמה, תאפשר מעתה לעסקים להשתמש בפועל בכמויות גדולות של מידע באמצעות פלטפורמה מדויקת, מהירה, נרחבת ומקיפה מאין כמותה".

Amenity Analytics

שנת הקמה: 2015
מה החברה עושה: פלטפורמה לניתוח טקסטים
מייסדים: נתנאל סטורץ' (מנכ"ל) ורונן וחדווה פלדמן (מדען ראשי וסמנכ"לית תפעול)
סך גיוסי הון עד כה: 7.6 מיליון דולר
מספר עובדים: 15, 9 מתוכם בפתח-תקווה
בעלי מניות עיקריים: קרן State of Mind
מקור: IVC אונליין והחברה עצמה