נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית אורביט נסקה ב-55%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ קרן פימי רוכשת את השליטה באורביט בפרמיה ■ מיטב דש: בוטל הסכם המיזוג עם קרן XIO

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג')  במגמה חיובית, על רקע עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת.

 

בארה"ב בפרט ובעולם בכלל עוקבים בדאגה אחר יציבות ממשל טראמפ, זאת על רקע המשך ההתפטרויות והעזיבות של המקורבים לנשיא טראמפ. האחרון שעשה זאת היה המיליארדר קארל אייקן, שכיהן כיועץ מיוחד לנשיא לענייני רפורמות בתחום הרגולציה. הדברים מעלים חששות עזים סביב השאלה האם טראמפ בכלל מסוגל להוציא אל הפועל את כל התוכניות הכלכליות שהובילו אותו לזכות בנשיאות - ותרמו ליצירת תקוות גדולות וראלי אדיר בחודשים לאחר בחירתו.

בינתיים, נמשך המתח הגיאו-פוליטי בין ארה"ב לצפון קוריאה, עת פתחו צבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית פתחו בתרגיל הצבאי השנתי שלהן, שיימשך עד לסוף החודש, ובמסגרתו יתרגלו אלפי חיילים משני הצבאות. בתגובה, הזהיר המשטר בפיונגיאנג כי התרגיל "יגרור את האזור כולו למלחמה" וכי ביכולתה של צפון-קוריאה "לפגוע בארה"ב בכל מקום ובכל זמן".

טאואר  הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול על הסכם להקמת מפעל ייצור חדש בסין, וכחלק מההסכם, טאואר תהיה זכאית ל-50% מקיבולת הייצור המתוכנן, ללא כל השקעה כספית מצידה.

פרוטרום  ממשיכה את תנופת הרכישות ואת יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית ומודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת 100% ממניות החברה השוויצרית Muhlehof, בתמורה לכ-7 מיליון דולר. העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה באמצעות חוב בנקאי.

קרן פימי רוכשת את השליטה (55%) בחברת אורביט , ספקית מערכות התקשורת, תמורת עד 108 מיליון שקל. בשלב הראשון פימי תשקיע בחברה 36 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות לפי מחיר של 6.7 שקל למניה - פרמיה של 35% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה, ותהפוך להיות בעלת השליטה בחברה. בשלב השני והשלישי פימי תקבל אופציות להשקעה של עד 72 מיליון שקל נוספים בחברה, בתמורה להקצאת מניות. היקף האחזקות של פימי בשלב זה יוכל להגיע לכ-55% ממניות החברה.

בית ההשקעות מיטב דש  דיווח היום על ביטול המיזוג עם קרן ההשקעות הזרה XIO. אתמול התכנס דירקטוריון מיטב דש והחליט על ביטול הסכם המיזוג, בתום הדד-ליין שהיה ל-XIO לבקש את האישורים הרגולטוריים לפי מתווה מחודש, לאחר שהמתווה הקודם לא הוגש לאישור הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]