לאחר זינוק של 130%: ראדא גייסה 10 מיליון דולר ממוסדיים

בין המשתתפים בגיוס ההון של החברה: ילין לפידות, מור בית השקעות וקרן נוקד של רועי ורמוס

שמונה גופים מוסדיים מישראל רכשו מניות של החברה הביטחונית ראדא , במסגרת הקצאה פרטית בהיקף של 10 מיליון דולר. ראדא הנפיקה לגופים המוסדיים כ-4.6 מיליון מניות חדשות. ברק קפיטל חיתום ניהלה את המהלך ותקבל 173 אלף דולר (1.75% מהתמורה). ראדא, בניהולו של דב סלע, מפתחת ומשווקת מערכות רדאר ופתרונות אוויוניקה (מערכות אלקטרוניקה בכלי טיס).

מחיר המניה בגיוס נקבע על 2.15 דולרים, דיסקאונט של 19.8% על מחירה בסוף השבוע האחרון. ראדא נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק בשווי של כ-60 מיליון דולר - תשואה של קרוב ל-130% מתחילת השנה הנוכחית. החברה מתכננת להשתמש בתמורה מהגיוס לצרכים עסקיים כלליים שלה, כולל הוצאות הוניות, רכישות והשקעות. בסוף הרבעון השני היו בקופתה של ראדא מזומנים ושווי מזומנים בהיקף זניח של 743 אלף דולר בלבד.

לפני הגיוס, בעלת המניות הגדולה בחברה היא חברת ההשקעות DBSI, ובעקבות הגיוס צפוי חלקה לרדת מכ-46.4% לכ-31%. הגופים שרכשו מניות ראדא כוללים את ילין לפידות, שרכש מניות בהיקף כולל של כ-3.5 מיליון דולר; מור בית השקעות עם השקעה של כ-2.2 מיליון דולר; קרן הגידור נוקד של רועי ורמוס ושלומי ברכה בהשקעה כוללת של כ-2 מיליון דולר; וכן הפניקס ו-Guy Equity. בנוסף השקיעה גם חברת דנבאר, שכבר מחזיקה במניות ראדא.

בשבוע שעבר מכרה DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן מניות ראדא תמורת כ-1.8 מיליון דולר, במחירי מימוש שנעו בין 2.25-2.4 דולרים. בסך הכול, מאז שהפכה אשתקד לבעלת המניות הגדולה בראדא, כבר מכרה DBSI מניות בהיקף כולל של כ-5.9 מיליון דולר. החזקתה הנוכחית (מניות ואופציות) היא בשווי של כ-33 מיליון דולר - תשואה של פי 6.5 ביחס להשקעתה.

המניה זינקה בעקבות הדוחות

מניית ראדא זינקה בשבוע שעבר בעקבות הדוחות הכספיים וחוזה שעליו דיווחה - לאספקת עשרות מכ"מים מתקדמים לצבא ארה"ב בהיקף כספי של 8 מיליון דולר. מדובר על מכ"מים שישמשו לגילוי ומעקב אחר איומים אוויריים, בדגש על כלי טיס בלתי מאוישים ורחפנים.

ברבעון השני של 2017, ראדא צמחה ב-94% בהכנסות שהגיעו לרמה של 5.3 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה ההכנסות היו 10 מיליון דולר, עלייה של 93% לעומת המחצית המקבילה. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע ברבעון ל-490 אלף דולר, ובמחצית ל-883 אלף דולר, לעומת הפסדים בתקופות המקבילות. ראדא מצפה לסיים את שנת 2017 עם הכנסות של 25 מיליון דולר, צמיחה של 100% לעומת 2016.

מניית ראדא הוסיפה
 מניית ראדא הוסיפה