חוזרים לשערך: שיערוכי נכסים שילשו רווחי ביג ל-208 מיליון ש'

ברבעון השני רשמה החברה רווח הון של כ-156 מיליון שקל מעלייה בשווי ההוגן של נכסי הנדל"ן שלה, לעומת 44 מיליון שקל ברבעון המקביל

קניון ביג ביקנעם / צילום: תמר מצפי
קניון ביג ביקנעם / צילום: תמר מצפי

בדומה לחברות נדל"ן מניב אחרות הפועלות בחו"ל, גם חברת ביג , המתמחה ברכישה, בפיתוח ובניהול מרכזי מסחר בישראל, בארה"ב ובסרביה, נהנתה מרווחי הון גדולים ברבעון השני השנה, בעקבות שיערוך נכסי הנדל"ן שבבעלותה. החברה רשמה רווח נקי של 208 מיליון שקל, קפיצה של כ-200% לעומת הרווח ברבעון המקביל, על רקע רווח הון של כ-156 מיליון שקל שנבע מעלייה בשווי ההוגן של נכסי הנדל"ן שלה (עקב שינוי בשיעורי ההיוון של נכסים). ברבעון המקביל אשתקד הניב סעיף זה רווח של 44 מיליון שקל.

הכנסות החברה, בניהול איתן בר-זאב, גדלו ב-8% ברבעון, ועמדו על כ-176 מיליון שקל. זאת על רקע פתיחת קניון של החברה בבלגרד, רכישת נכסים חדשים בארה"ב וגידול ריאלי בהכנסות שכר דירה ודמי ניהול מנכסים זהים. ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) עמדה ברבעון על 138 מיליון שקל, גידול של 8% לעומת הרבעון המקביל, והתזרים התפעולי מפעילות FFO)) הסתכם בכ-77 מיליון שקל, עלייה של 16%.

בסיכום החצי הראשון של השנה גדלו הכנסות החברה ב-7% לכ-357 מיליון שקל. ה-NOI גדל ב-8% לכ-274 מיליון שקל וה-FFO גדל ב-15% ועמד על 152 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה ביג רווח נקי של כ-263 מיליון שקל, גידול של 60% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר עקב רווחים משיערוכי נכסים בהיקף של 155 מיליון שקל.

מניית ביג, הנמצאת בשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי, רשמה עלייה של 5% בחמשת ימי המסחר האחרונים. בשלוש השנים האחרונות הכפילה המניה את ערכה, ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-3.6 מיליארד שקל. ביג החזיקה בסוף יוני ב-51 מרכזי מסחר, בשטח להשכרה של כמיליון מ"ר ובשיעור תפוסה ממוצע של 100% בישראל, 92% בארה"ב וכ-97% בסרביה.

"ירידה בארה"ב והאטה בפדיונות"

האנליסט ישי ששון מירושלים ברוקראז' מציין בתגובה לדוחות, כי "יש לשים לב כי ההאטה בקצב גידול הפדיונות שהתחלנו לראות בעזריאלי ובמליסרון אינה פוסחת גם על ביג. אף שעדיין מדובר בקצב גידול נאה, הרי שהוא נמוך ממה שהורגלנו אליו בעבר, כך שבמחצית הראשונה עומד קצב הגידול על 4.1% בהשוואה לתקופה המקבילה, שבה עמד על 5.8%. ב-NOI נרשמה צמיחה של 7.9% בישראל ברבעון השני, מול הרבעון המקביל, בעוד שבארה"ב מדובר בצמיחה של מינוס 2.8%. נמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות בשני הנתונים".

האנליסטית אביטל איגנר מרוסאריו העלתה בתגובה לדוחות את מחיר היעד למניית ביג ל-288 שקל, גבוה ב-9% ממחירה בבורסה. "נכסי החברה מציגים ביצועים יפים, הכוללים גידול בפדיונות השוכרים וגידול ב-NOI הודות למאמצי החברה להשבחת הנכסים הקיימים באמצעות ניהול אקטיבי והמשך פיתוח והרחבה. החברה יוצרת מנועי צמיחה באמצעות ייזום נכסים חדשים ונמצאת בשלבים מתקדמים בביג גלילות, הן בהשכרות השטחים המסחריים והן בהתקדמות סטטוטורית", מציינת איגנר.

תוצאות ביג במחצית הראשונה
 תוצאות ביג במחצית הראשונה