האייפון הבא מתקרב: מוצלח, אבל לא בהכרח חדשני

אפל תשיק בספטמבר את האייפון 8, שיכלול כנראה רעיונות שכבר ראינו בעבר ■ טים קוק, מנכ"ל אפל: "לא דחוף לנו להיות ראשונים"

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

טים קוק, מנכ"ל אפל, אמר בחודש יוני לבלומברג כי "אנחנו לא מרגישים שדחוף לנו להיות ראשונים. לא ככה אנחנו בנויים. אחד הדברים המרכזיים מבחינתנו הוא להיות הכי טובים ולתת למשתמשים משהו שיוביל לשינוי בחיים שלהם". קוק אמנם דיבר על ההומפוד, הרמקול הקולי מתוצרת אפל, שיצטרף באיחור אל השוק שהשיקה אמזון, אך הדברים תקפים בה במידה גם לאייפון החדש.

הציפיות מן הסמארטפון החדש - שיושק בסתיו הקרוב - גבוהות להפליא. אחרי הכל, מדובר ביום השנה העשירי להשקת האייפון המקורי, שהפך את התעשייה על פיה ויצר אקו סיסטם של אפליקציות ואביזרים נלווים. ועם זאת, האייפון החדש אינו צפוי להיות מופת של חדשנות, אלא בעיקר להביא לכדי שלמות את התכונות שכבר ניתן למצוא במכשירים מתחרים. השאיפה להיות "לא הראשונה, אבל הכי טובה" ניכרת שוב ושוב בפעולותיה של אפל, אשר פונה לטכנולוגיות ולתכונות שהציגו יריבותיה, מפליאה ליישם אותן במכשיריה שלה והופכת אותן לנחלת הכלל. ולראיה: במרוצת העשור האחרון נמכרו יותר מ-1.2 מיליארד מכשירי אייפון.

אפל, כמובן, אינה החברה היחידה שעושה זאת. חברות רבות אחרות מאמצות ומשכללות תכונות שכבר הגיעו לשוק. פייסבוק, לדוגמה, השיקה באחרונה כמה תכונות בתחום התמונות שהציגה לראשונה חברת המדיה החברתית סנאפ. ובכל זאת, נדמה שאף חברה אינה עושה זאת טוב יותר מאשר אפל. האייפון החדש יפליא לשלב בין טכנולוגיות מסך וטעינה שהמציאו חברות אחרות לבין המצאות מבית אפל, כמו סורק פנים בתלת ממד שיאפשר פתיחה של טלפון נעול בתוך כמה מאיות השנייה. אפל סירבה להעביר תגובה לכתבה.

כפי שכבר דיווח בלומברג בעבר, אפל מתעתדת להשיק שלושה טלפונים חדשים: את ממשיכי דרכם של האייפון 7 ושל האייפון 7 פלוס, ולצדם דגם יוקרתי. כל השלושה יציגו שדרוגים ובהם לדוגמה מעבדים מהירים יותר, אך הדגם החדש בתכלית יאפשר לאפל להציג את גרסתה המיטבית לכמה תכונות מוכרות - ולצדה כמה תכונות שטרם נראו בעבר.

שתיים מבין אלה נוגעות למסך. התצוגה תסתמך על טכנולוגיית OLED, המבטיחה צבעוניות משופרת וגוני שחור ולבן עמוקים יותר. הצגים החדשים יתפסו את קדמת המכשיר כולה, למעט מסגרת דקה ופס עילי שבו ייקבעו עדשת המצלמה ולצדה חיישנים חדשים. מסכי OLED כיכבו בשנים האחרונות במכשירים מתוצרת סמסונג, ואילו מכשירים שחזיתם כל כולה מסך, בלא כפתור בית, הוצגו ב-S8 הפופולרי של סמסונג ומאפיינים גם את ה-Essential Phone שהציג בשבוע שעבר אנדי רובין, ממייסדי אנדרואיד.

תכונות אחרות שאפשר לצפות למצוא במכשיר, ואשר על קיומן למדנו הודות לכמה שורות קוד שנמצאו בחבילת תוכנה שהופצה בטעות עבור ההומפוד, כוללות נקישה על המסך כדי "להעיר" את הטלפון וכן טעינה אלחוטית. האפשרות להעיר את הטלפון בנקישה קיימת במכשירי אנדרואיד מזה כמה שנים, ואילו טעינה אלחוטית קיימת בהתקני יד מאז השקת הפאלם בשנת 2009.

אפל מביאה לשולחן גם רעיונות חדשים. במקום כפתור הבית תציג החברה אזור של כפתורי שליטה בתחתית הטלפון, שעשוי להיות בגדר שיפור בהשוואה לכפתורים הבסיסיים שמציגים מכשירי אנדרואיד נטולי כפתור בית. כמו האייפון 7 פלוס, גם המכשיר החדש יכלול שתי מצלמות אחוריות, אך הפעם הן ימוקמו אנכית ולא זו לצד זו; התצורה החדשה עשויה לשפר את פעולתן של אפליקציות מציאות מתוגברת. עם השקת האייפון המשודרג, כל מכשירי החברה יציגו לראשונה את מעבד 10nm החדש והיעיל (מכשירי ה-S8 של סמסונג כוללים אחת משתי גרסאות של השבב, תלוי במקום הרכישה). לצד שדרוגים בטכנולוגיות הליבה, היהלום שבכתר יהיה סורק פנים בתלת ממד שיאפשר פתיחה של מכשיר נעול ואימות לשם ביצוע רכישות - לראשונה בתעשייה.

אם לשפוט לפי ניסיון העבר, האייפון החדש צפוי להיות להיט. מיליוני משתמשים כבר מתקשים להתנתק מהאקוסיסטם של אפל, וסומכים על החברה שתספק להם ביצועים ראויים ואלגנטיות - גם אם כמה מן התכונות אינן חדשות.

החידושים שצפויים באייפון הבא
 החידושים שצפויים באייפון הבא