איך קרב אגרוף מצליח להכניס 700 מיליון דולר?

פלויד מייוודר וקונור מק'גרגור יתמודדו בשבת על נתח עצום מהכספים של רשת "שואו-טיים"

פלויד מייוודר / צילום: רויטרס
פלויד מייוודר / צילום: רויטרס

זה יימשך 36 דקות נטו לכל היותר (12 סיבובים של 3 דקות) ובסיום שני המתמודדים בזירה יילכו חבולים הביתה עם קרוב ל-300 מיליון דולר ביחד, על פי הערכות שמרניות. על פי הערכות פחות שמרניות הם יסיימו את הערב עם קרוב ל-400 מיליון דולר. זה יהיה קרב האגרוף המכניס בהיסטוריה - כ-700-750 מיליון דולר בסך הכל, ומהסיבה הזאת בדיוק כבר זכה לכינוי "The Money Fight".

פלויד מייוודר האמריקאי וקונור מק'גרגור מאירלנד יתנו בשבת בלאס וגאס, נבאדה, דוגמה נוספת בעיקר לכוח של הטלוויזיה לסחוט סכומי עתק מהספורט המקצועני. רשת "שואו-טיים" שבבעלות תאגיד CBS מחזיקה בשנים האחרונות בהסכמי זכויות שידור של אירועי האגרוף הגדולים בעולם, אותם היא משדרת בשיטת "פיי-פר-ויו" (תשלום עבור צפייה), אחרי שהצליחה לשבור את המונופול של HBO. התשלום שגובה שואו-טיים עבור קרבות אגרוף נחשבים לגבוהים בעולם. מי שירצה לצפות בקרב ישלם בארה"ב 99 דולר לצפייה ב-HD, ומחיר הנחה של 89 דולר לאיכות צפייה רגילה (SD).

למה אין בעיה לשואו-טיים להבטיח לשני המתאגרפים 100 מיליון דולר ויותר? בעיקר בגלל שהיא תחזיר בקלות את ההשקעה. הקרב צפוי לשבור את השיא הקודם של הרשת מ-2015, אז רכשו לצפייה 4.4 מיליון איש במחיר דומה את הקרב על התואר העולמי בין פלוייד מיוודר למאני פאקאיו. אותו קרב, שזכה לכינוי "קרב המאה", הכניס 450 מיליון דולר. הפעם מדובר על הכנסה של 700 מיליון דולר ומעלה, המתבססת על צפי לרכישה של יותר מ-5 מיליון לקוחות שיזמינו את הקרב, לא כולל רכישות מהשווקים שמחוץ לארה"ב (כולל בישראל).

מלבד הכנסות מצפייה בטלוויזיה, הקרב שייערך ב"טי מובייל ארינה" בלאס וגאס גם צפוי להכניס כ-85 מיליון דולר ממכירת כרטיסים - חלק מהם נמכרים בשוק השחור עבור 100,000 דולר לחתיכה.

גם המתאגרפים עצמם ייהפכו במהלך הקרב ללוחות מודעות ששוות מיליוני דולרים. לפי דיווחים, המכנסיים של כל מתאגרף - שטח הפרסום היחיד האפשרי במהלך הקרב עצמו - "נמכרו" למפרסמים עבור 15 מיליון דולר והם מחולקים לשישה אזורים קטנים שבהם יוכלו המפרסמים לשים לוגו (כולל 3.5 מיליון דולר לחלק הקדמי ו-3 מיליון דולר על הישבן). שטח הפרסום על הנעליים נמכר עבור מיליון דולר, הכובע שיחבוש המנצח מיד לאחר הקרוב - 1 מיליון דולר, והכובע שייצא איתו לזירה לקראת החימום - 1 מיליון דולר.

כנהוג בקרבות אלו, לזהות המנצח לא תהיה שום משמעות בחלוקת הכספים: ההערכות הן שהחלוקה הפעם תעמוד על 70%-30% לטובת מייוודר. ביום טוב מייוודר יילך הביתה עם מעל 200 מיליון דולר.

קרבות האגרוף המכניסים בהיסטוריה
 קרבות האגרוף המכניסים בהיסטוריה