חוזרת לאופנה: קסטרו מציגה עלייה של 46% ברווח התפעולי

העלייה ברבעון השני באה על רקע הפסד תפעולי של 3 מיליון שקל ברבעון הראשון ■ מהדוחות עולה כי הודיס רשמה הפסד תפעולי של 14 מיליון שקל בחציון

קסטרו / צילום: איל יצהר
קסטרו / צילום: איל יצהר

רשת האופנה קסטרו  הציגה היום (א') דוחות חזקים לרבעון השני של השנה. לאחר שרשמה הפסד תפעולי של כ-3 מיליון שקל ברבעון הראשון, בין השאר על רקע מחיקה חד-פעמית של כ-4 מיליון שקל, דיווחה היום הרשת על רווח תפעולי של 34.5 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 46% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בשורה העליונה הציגה קסטרו, הנמצאת בשליטת משפחת רוטר, עלייה של 5% בהכנסות לרמה של כ-270 מיליון שקל, על רקע פתיחת סניפים חדשים והגדלת שטחי מסחר. המכירות בחנויות זהות (הפועלות יותר משנה) נותרו ללא שינוי. בשורה התחתונה הציגה קסטרו עלייה של 16% ברווח הנקי, שהסתכם ברבעון בכ-24 מיליון שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה הציגה קסטרו עלייה של 5% בהכנסות לרמה של 507 מיליון שקל, שיפור של 20% ברווח התפעולי שהגיעה לכ-31.6 מיליון שקל, וירידה של 5% ברווח הנקי שעמד על כ-18 מיליון שקל. בקופת החברה היו בסוף יוני מזומנים בהיקף של כ-47 מיליון שקל והונה העצמי עמד על 429 מיליון שקל.

בינואר השנה השלימה קסטרו את רכישת 50% ממניות פאלו ריטייל, המפעילה את רשת האופנה אורבניקה, תמורת 90 מיליון שקל. אורבניקה, שהחלה לפעול אשתקד, מציעה אופנה לכל המשפחה, והפריטים בחנות כוללים אופנת בייסיק, בגדי ערב, בגדי ספורט, הלבשה תחתונה וכן נעליים, תכשיטים, תיקים ואקססוריז. חלק מבעלי המניות של החברה הנרכשת הם גם בעלי מניות בקבוצת חברות הודיס.

בקבוצה נכללות גם קרולינה למקה, אקססורייז לונדון וטופ טן. קסטרו מחזיקה ב-26.4% מהון המניות שלהן, אותן רכשה באוגוסט 2016. עוד עולה מדוחות קסטרו כי הודיס רשמה בחצי הראשון של 2017 הכנסות של כ-352 מיליון שקל, רווח גולמי של כ-190 מיליון שקל והפסד תפעולי של כ-14 מיליון שקל.

ההפסד התפעולי בהודיס כלל הוצאה חד פעמית בגין הבשלה של מניות שהוענקו למנהלים בחברה. בנטרול הוצאות אלה רשמה הודיס רווח תפעולי של כ-24 מיליון שקל ברבעון.  

גבי רוטר ורון רוטר בירכו על רבעון מוצלח בדוחות היום בשיחה עם "גלובס".

- התוכנית שלכם לסגור חנויות מפסידות בעזריאלי השפיעה על התוצאות?

"התהליך מול עזריאלי הוא תהליך מתמשך, אנחנו עדיין נמצאים במו"מ מול עזריאלי. ברגע שהחוזים מסתיימים ואנחנו רואים שיש חנויות שלא מסוגלות להרוויח כסף - או שיקלו עלינו בצורה משמעותית או שיהיו מקומים שמהם נבחר לצאת. במצב הנוכחי, אם נצא מהן, הן ישפרו את הביצועים שלנו, ויגרמו לכך שנרוויח יותר".

- שכר הדירה שלכם עלה מ-17.9% ב-2016 ל-18.2%.

"אנחנו הבהרנו לכל המשכירים שלנו שבכל המקומות ששכר הדירה יהיה גבוה מדי, אנחנו לא נישאר. במרבית המיקומים לא צריך לשלם יותר מ-10%, יש מקומות שאנחנו משלמים מעבר לזה, ואם אתה משלם לפעמים פי 2 מ-10% אתה מפסיד. זה לא רק מול עזריאלי, זה מול כל המשכירים".

עלייה של 5% בהכנסות בשל הגדלת שטחי מסחר
 עלייה של 5% בהכנסות בשל הגדלת שטחי מסחר