גאדג'טים: Mi 6 - סמארטפון דגל של שיאומי שמתחרה בגדולים

ל-Mi 6 יש מצלמה טובה (ברוב המקרים), טעינה מהירה וחומרה חזקה ■ מצד שני, הסוללה מאכזבת והתמחור היה יכול להיות הרבה יותר אטרקטיבי

שיאומי הסינית היא יצרנית סלולר המוכרת לקהל הישראלי. היא הפכה בשנתיים האחרונות לאלטרנטיבה זולה לחברות הדרום קוראיניות או למתחרות הסיניות היוקרתיות, כדוגמת וואווי. לשיאומי יש ברוב המקרים סמארטפונים טובים עם חומרה חזקה וגם אקוסיסטם שלם הכולל טלוויזיות חכמות, סטרימרים, לפטופים, טאבלטים, מצלמות אקסטרים, מצלמות לרכב, צמידים חכמים ואפילו נעלי ספורט חכמות.

לא כל המוצרים האלו נמכרים בארץ, אבל החברה בונה את עצמה לאט לאט, כאשר היא מוסיפה עוד קטגוריות לקהל המקומי. סמארטפון הדגל של החברה Mi 6, החל לאחרונה להימכר באופן רשמי בישראל, כאשר הציפייה שלי מהדגם הזה הייתה רבה.

תצוגה: מזמן לא החזקנו מכשיר עם מסך קטן ביחס לכל הפאבלטים הגדולים. ל-Mi 6 מסך 5.15 אינץ' עם תאורה אחורית גבוהה וגם תצוגה חדה, אבל עדיין אין לו את העושר צבעים כמו בסמארטפונים יקרים יותר. בכל מקרה, מדובר במסך Full HD מצוין עם צפיפות פיקסלים של 428ppi ושוליים רחבים מדי, שהיה נחמד עם שיאומי הייתה קצת מצמצמת אותם. בדומה לרוב המכשירים, יש גם מצב תאורת לילה, בו גלי האור הכחול מונמכים.

עיצוב: ה-Mi 6 בגרסה שהגיעה אלינו היה בצבע שחור. הגב שלו עשוי זכוכית מבריקה, הרגישה מאוד לשריטות (כיסוי כלול בערכה). טביעות אצבע נראות בצורה ברורה על גב המכשיר. מדובר בסמארטפון שמרגיש טוב ביד, עובי של קצת פחות מ-7.5 מ"מ ומשקל מעט כבד - 168 גרם. בניגוד לרוב סמארטפוני הדגל האחרונים, ה-Mi 6 לא עמיד למים, אבל הוא עמיד להתזות. מה שאומר, שאם נשפכת עליו בטעות כוס מים, הוא כנראה ישרוד אותה, טבילה בבריכה הוא לא ישרוד.

ממשק: שיאומי משתמשת במכשירה בממשק הפרטי שלה - MIUI 8.2. זה מולבש על אנדרואיד נוגט (7.1.1). מדובר בממשק חביב בעולם הממשקים הסיניים, אבל כזה המנסה להרחיק את המשתמש מחוויית האנדרואיד ולתת יותר את העולם של שיאומי. אין מגירת אפליקציות וגם ניתן להציג רק 4 אייקונים בכל שורה ולא 5.

כמו כן, אפליקציות שונות קרסו מדי פעם, למשל, גוגל Play, אבל זה לא קרה באופן שכיח. עוד בעיה שהייתה בדומה למכשירי שיאומי אחרים, משום מה מנגנון Smart Lock של אנדרואיד, המאפשר לבטל את נעילת המכשיר בעת חיבור למכשירי בלוטות' (כמו דיבורית הרכב) קיים כאן, אבל לא עובד.

חומרה: ל-Mi 6 יש חומרה שהרבה מכשירים באותה רמת מחיר היו מקנאים בה והוא מנצל אותה היטב, כך שהכל עובד חלק ובמהירות. יש למכשיר מעבד 8 ליבות סנפדרגון 835 הקיים היום ברוב מכשירי הדגל, 6 ג'יגה זיכרון עבודה, נתון יחסית גבוה ונפח אחסון מכובד של 64 ג'יגה, אבל ללא יכולת הרחבה. טוב, אי אפשר לקבל הכל. מי שמפתיע לטובה הוא חיישן טביעת האצבע, המשולב בכפתור הבית השקוע מעט בקידמת המכשיר. מדובר בחיישן טביעת אצבע סופר מהיר, המדייק באופן קבוע, כאשר הוא פותח את הסמארטפון ממצב שינה לעמוד הבית.

גם בשיאומי החליטו להיפרד מיציאת ה-3.5 מ"מ המשמשת לחיבור אוזניות. במקום זה, היא מצרפת מתאם בערכה. לא בטוח שכולם יהיו מרוצים מזה, אבל אין מה לעשות.

מצלמה: בדומה למכשירי דגל אחרים, ל-Mi 6 יש שתי עדשות, במטרה להציע זום כפול 2. אין מה להגיד על המצלמה הזו, היא מצליחה להוציא תמונות מצוינות, אבל יש פה גם אבל גדול. נתחיל בדברים הטובים. התמונות חדות, הצבעים עשירים ורמת הפירוט גבוהה. החיישנים בשתי העדשות הם 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f1.8 בעדשה הראשית ו-f2.6 בעדשה הנוספת. בתנאי תאורה לא אופטימליים, התמונות כבר יוצאות פחות חדות, הן לא רועשות, אבל לא חלקות. מה שהפריע לי זה מהירות התגובה, המצלמה יחסית איטית וקשה לתפוס תמונות חלקות של ילדים זזים.

למצלמת ה-Mi 6 יש מצב צילום עומק שדה (בוקה), אבל הוא מאוד מוזר, הוא מאפשר רק לבחור אותו עם אפקט עיגול או שני פסים בצדדים. מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל. האיכות טובה באור יום, אבל נמוכה מאוד בתנאי תאורה חשוכים. הזום כפול 2 לא סיפק ביצועים טובים מדי, אבל הוא עדיין עדיף מזום דיגיטלי.

סוללה: ל-Mi 6 יש סוללה המחזיקה בשימוש כבד משעה שבע בבוקר עד שמונה בערב. קצת מאכזב, במיוחד שמתחשבים בגודל המסך והרזולוציה שלו. קיבולת הסוללה עומדת על 3350 מיליאמפר/שעה. המכשיר כולל בערכה מטען מהיר - Quick Charge 3.0 עם מחבר USB-C. המטען מספק בתוך רבע שעה של טעינה 24% אנרגיה ובתוך חצי שעה 46% אנרגיה. זו טעינה יחסית מהירה.

מחיר: 2,200 שקל עם שנתיים אחריות. כדאי לשים לב שהיבואנית הרשמית המילטון הורידה את 5 שנות האחריות שהיו מזוהות עם המכשירים שלה.

ציון: 8.5

בשורה התחתונה, ה-Mi 6 הוא סמארטפון דגל המתחרה בגאווה בכל שאר היצרנים. יש לו מצלמה טובה (ברוב המקרים), טעינה מהירה וחומרה חזקה. מצד שני, הסוללה מאכזבת והתמחור היה יכול להיות הרבה יותר אטרקטיבי.

*** צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.