מיזם "תל אופן" לא מתרומם - הפסיד מאות אלפי ש' ברבעון

פרידנזון סיימה את המחצית הראשונה ברווח של 5.3 מיליון שקל ■ תחלק דיבידנד של 1.25 מיליון שקל

תחנת עגינה של "תל אופן" / צילום: תמר מצפי
תחנת עגינה של "תל אופן" / צילום: תמר מצפי

מיזם השכרת האופניים "תל אופן" (תחבורה ירוקה), שהחל לפעול ב-2011 בתל אביב והתרחב ב-2015 לרמת גן ולגבעתיים, לא מצליח להתרומם. מהדוחות שפרסמה היום חברת פרידנזון , השותפה (45%) במיזם, עולה כי ברבעון השני של השנה הסתכמו הכנסות פרידנזון מהמיזם ב-4 מיליון שקל בלבד, ירידה של 37% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ונרשם הפסד תפעולי של 42 אלף שקל. בשורה התחתונה רשם המיזם הפסד של כ-460 אלף שקל ברבעון. יחד עם זאת, בפרידנזון מציינים כי תוצאות מיזם תל אופן "מושפעות מעונות השנה ומתנאי מזג האוויר".

בסיכום החצי הראשון של השנה, ההכנסות מתל אופן דווקא גדלו לרמה של 11.7 מיליון שקל - עלייה של 16% לעומת התקופה המקבילה. ואולם, גם העלייה כאמור לא שינתה את המגמה שבשורה התחתונה, וכך גם בשקלול המחצית הראשונה עבר המיזם להפסד תפעולי של 238 אלף שקל, וזאת לעומת רווח תפעולי של 834 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי של המיזם עמד על כמיליון שקל, לעומת רווח של כמיליון שקל במחצית המקבילה.

שאר הפעילויות של החברה, העוסקת בהובלה ובלוגיסטיקה, אחסנה ושילוח בינלאומי, הצביעו על שיפור. החברה הציגה היום עלייה של 12% בהכנסות ברבעון השני של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-74 מיליון שקל. הרווח התפעולי שמר על יציבות ברמה של כ-3.6 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשמה עלייה של 17% ברווח הנקי לכ-2 מיליון שקל. בסיכום חצי-שנתי הציגה החברה, הנמצאת בשליטת האחים דוד ורמי פרידנזון, צמיחה של 14% בהכנסות, לרמה של כ-148 מיליון שקל, ויציבות ברווח התפעולי והנקי, שעמדו על כ-8 מיליון שקל ו-5.3 מיליון שקל בהתאמה. יו"ר החברה הנו גידי אלטמן.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה פרידנזון על חלוקת דיבידנד בהיקף של 1.25 מיליון שקל במהלך חודש ספטמבר.

תוצאות המחצית של פרידנזון
 תוצאות המחצית של פרידנזון