נאוי: "ביטול מדיניות הדיבידנד נועד להרחבת הפעילות"

חברת האחים נאוי הבהירה: "אין בביטול המדיניות כדי לאמץ מדיניות של אי חלוקת דיבידנד; הדירקטוריון עשוי להחליט מעת לעת על חלוקה"

דורי ושאול נאוי / צילום: יונתן בלום
דורי ושאול נאוי / צילום: יונתן בלום

חברת האשראי החוץ-בנקאי אחים נאוי  מנסה להרגיע את המשקיעים המודאגים מהחלטתה על ביטול מדיניות הדיבידנד מהימים האחרונים.

בסוף השבוע פרסמה אחים נאוי הבהרה, בנוגע להחלטה האחרונה שקיבלה בנוגע למדיניות הדיבידנד - שעליה דיווחה ביום שלישי האחרון - ואשר הובילה לצלילה של כ-16% בשווי מנייתה בעקבות כך. היום רשמה המניה עלייה של כ-3%.

ביום שלישי עדכנה אחים נאוי על החלטתה לבטל את מדיניות הדיבידנד, וציינה כי זו תצא לפועל מתחילת 2018, לאחר חלוקת דיבידנד בגין שנת 2017 "ככל שתחולק בהתאם למדיניות הדיבידנד", לאחר פרסום דוחותיה הכספיים השנתיים.

באחים נאוי הסבירו כעת כי ההחלטה - שהתקבלה במטרה "לשמר את איתנותה הפיננסית" של החברה, ושצפויה להגדיל את ההון העצמי שלה - תאפשר "גידול בתיק הלקוחות הפוטנציאלי של החברה במינוף נמוך יותר ורווחיות גבוהה יותר, כתוצאה מחיסכון בעלויות מימון".

נוסף על כך מציינים שם, כי "משמעותו של גידול בהון העצמי הנו פוטנציאל גידול גבוה יותר בהיקף הפעילות של החברה, תוך עמידה באותן אמות מידה פיננסיות, וזאת לאור אמות המידה הפיננסיות הקבועות בשטרי הנאמנות של איגרות החוב של החברה ובהסכמים עם הבנקים".

כמו כן מסבירים בנאוי, כי "ביטול מדיניות הדיבידנד נועד לאפשר לחברה להגדיל את היקפי פעילותה, תוך חשיפה ללקוחות חדשים בעלי איתנות פיננסית גבוה יותר, ופוטנציאל סיכון נמוך יותר, ותוך שמירה על המרווח הפיננסי של החברה בעסקאות עם לקוחותיה".

באחים נאוי מדגישים, כי "אין בביטול מדיניות הדיבידנד כדי לאמץ מדיניות של אי חלוקת דיבידנד", וכי "דירקטוריון החברה עשוי להחליט מעת לעת על חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה של החברה".

עיקר פעילותה של אחים נאוי, הנמצאת בשליטתם של האחים דורי ושאול נאוי, מתרכז בניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה בתמורה לעמלה הנקבעת באחוזים.

בחודש יוני האחרון מכרו צמד האחים נאוי כ-8.5% ממניות החברה, תמורת כ-70 מיליון שקל, כך שחלקם בהון החברה הנושאת את שמם ירד לכ-34%.

מכירה זו השלימה להם מימושים בשווי של כ-220 מיליון שקל בחלקים דומים, שביצעו מאז 2013, כשנתיים לאחר שנאוי הצטרפה לבורסה באמצעות מיזוג לשלד בורסאי.

הירידות האחרונות משלימות למניית אחים נאוי ירידה שנתית דומה (כ-14%), המשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-580 מיליון שקל - רחוק בכ-40% משווי השיא שאליו הגיעה בסוף חודש מאי - כ-940 מיליון שקל.

הודעתה של אחים נאוי בנוגע לביטול מדיניות הדיבידנד הגיעה במפתיע, לאחר שבתחילת החודש פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה, שבהם הציגה המשך צמיחה בפעילות השוטפת. מהדוחות עולה כי עד מחצית 2017 החברה חילקה דיבידנדים בסכום כולל המתקרב ל-130 מיליון שקל. את מחצית השנה הראשונה סיכמה החברה עם עלייה של 13% בהכנסותיה, ל-63 מיליון שקל, לצד שחיקה דומה (כ-13%) ברווחיה, שהצטברו ל-28 מיליון שקל.