מנכ"ל ברן גיורא גוטמן הודיע על פרישה

ברקע: ביטול החוזה להקמת מפעל ברוסיה והמהלכים של בעלי השליטה למכירת החזקותיהם

גיורא גוטמן. פרישה "מטעמים אישיים" / צילום: איל יצהר
גיורא גוטמן. פרישה "מטעמים אישיים" / צילום: איל יצהר

מנכ"ל חברת ברן, גיורא גוטמן, פורש. גוטמן הודיע לדירקטוריון החברה כי הוא מבקש לסיים את כהונתו מ"טעמים אישיים" עד סוף 2017, "בהמשך לשיפור בפעילות החברה ומעבר לדוחות כספיים חיוביים של החברה מתחילת השנה".

גוטמן מונה לתפקיד מנכ"ל ברן  לפני כשנתיים ובמהלך כהונתו עברה החברה, הנמצאת בשליטת אלכסנדר נסיס והיו"ר מאיר דור, תהפוכות לא מעטות. לפני כחודשיים, נזכיר, הודיעה החברה כי בוטל חוזה של החברה הבת שלה, ICM, בהיקף של כ-180 מיליון דולר (כ-760 מיליון שקל), להקמת מפעל ברוסיה.

מדובר בפרויקט הגדול ביותר מאז הקמת החברה הבת, שתוכנן להיות אחד משני הפרויקטים המרכזיים של ברן בשנים הקרובות, לצד פרויקט להולכת מים שבו היא מעורבת באתיופיה.

אחרי תקופה חלשה: דוח חזק

ברן נמצאת "על המדף" בחודשים האחרונים, כשבעלי השליטה מבקשים למכור את החזקותיהם במקביל להכנסת משקיע לחברה. בברן מעריכים כי במהלך החצי השני תיסגר העסקה למכירת השליטה.

מניית החברה איבדה בשנתיים האחרונות עשרות אחוזים מערכה, ושוויה של ברן הצטמק לפחות מ-90 מיליון שקל. זאת על רקע הפסד של כ-27 מיליון שקל בשנת 2015 והפסד של כ-37 מיליון שקל שרשמה בשנה שעברה.

עם זאת, מתחילת 2017 ניכר שיפור בפעילותה ובשבוע שעבר דיווחה ברן על תוצאות טובות לרבעון השני ולחצי הראשון של השנה. ההכנסות ברבעון גדלו ב-4% והסתכמו בכ-175 מיליון שקל, הרווח התפעולי עמד על כ-11 מיליון שקל לעומת כ-1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-6.4 מיליון שקל.

בסיכום המחצית רשמה ברן עלייה של 12% בהכנסות ל-336 מיליון שקל, ורווח של 12.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 9.2 מיליון שקל.