התעשייה האווירית תתחזק את מטוסי ההרקולס ב-390 מיליון ש'

ההסכם עם משרד הביטחון לתחזוקת מטוסי התובלה המיושנים הוא ל-5 שנים ■ לאחרונה רכש חיל האוויר 8 מטוסי תובלה מלוקהיד מרטין

התעשייה האווירית תתחזק את מערך מטוסי התובלה של חיל האוויר מסוג הרקולס בהיקף של 390 מיליון שקל לתקופה של 5 שנים. על פי הסכם ההתקשרות, שנחתם בימים האחרונים בין התע"א לבין מינהל הרכש של משרד הביטחון - חטיבת בדק מטוסים של החברה תספק במהלך השנים הקרובות שירותי תחזוקה לכלל מטוסי ההרקולס ("קרנף") המשמשים את חיל האוויר.

מדובר במערך מטוסים שחלקו הגדול מיושן, ונקלט בשורות חיל האוויר כבר בשנות ה-70. בשנתיים האחרונות נקלטו בשורות מערך התובלה של חיל האוויר 8 מטוסים חדשים מאותו סוג, המכונים "שמשון" (C-130 J), שנרכשו מיצרנית הנשק האמריקאית לוקהיד מרטין עבור כ-65 מיליון דולר למטוס. מטוס תשיעי מאותו סוג צפוי להימסר לחיל האוויר במהלך 2018.

בשיחה עם "גלובס" אמר ראש מינהל תכניות חיל האוויר בחטיבת בדק של התע"א, דוד פולק כי ההתקשרות החדשה מהווה המשך להסכם שהסתיים בסוף 2016 וארך כעשור. היקף הסכם התחזוקה הקודם עמד על כ-250 מיליון דולר.

בתע"א אמרו היום כי הסכם ההתקשרות הנוכחי עם חיל האוויר תוכנן להיות קצר יותר, לתקופה של 5 שנים בלבד, בשל אי בהירות לגבי קליטה אפשרית בשנים הקרובות של מטוסים חדשים שישמשו למשימות של תדלוק אווירי בשורות חיל האוויר. קליטה של מטוסים אלה, עשויה להוביל לשינוי במבנה ההתקשרות והיקפה בין משרד הביטחון לבין התע"א.

באספקת שירותי התחזוקה למטוסי התובלה של חיל האוויר, תשתתף גם חברת "כנפי תחזוקה" מקבוצת כנפיים, כקבלנית משנה של התע"א ונציגיה יספקו שירותי תמיכה נקודתיים עבור כ-52 מיליון שקל. "בתחזוקת מטוסים אלה יש לא מעט אתגרים, שכן חלקם הגדול ותיקים מאוד ומשמשים את חיל האוויר עשרות שנים", אמר פולק ל"גלובס": "קווי יצור של חלקי חילוף למטוסים אלה כבר נסגרו, ואחד האתגרים שלנו הוא למצוא את חלקי החילוף ואת הפריטים המתאימים ואספקתם במהירות למען כשירותם המלאה של המטוסים".

שירותי התחזוקה יינתנו בידי נציגי תע"א וכנפי תחזוקה בבסיס חיל האוויר נבטים בנגב, שממנו פועלות טייסות התובלה.

התקשרות זו מתווספת להסכם מלפני מספר חודשים, במסגרתו תתחזק כנפיים את מטוסי ההתרעה המשמשים את חיל האוויר, מסוג "נחשון". גורמים ביטחוניים העריכו את היקף העסקה ב-10 מיליון דולר.