עליות שערים בבורסות אירופה; מניית קארפור צונחת

הקמעונאית הצרפתית הזהירה מפני נפילה ברווחים על רקע מכירות מאכזבות ■ קונסורציום בהובלת ביין קפיטל הציע 18 מיליארד דולר על חטיבת שבבי הזיכרון של טושיבה

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה התנהל היום (ה') במגמה חיובית. בוול סטריט נרשמות עליות שערים לאחר נעילה חיובית אמש.

 

מגזרי המשאבים והבנייה בלטו לחיוב לאחר העלאות דירוג ולאור נתוני המאקרו החיוביים בסין. אנטופגסטה  ו-ריו טינטו  עולות לאחר העלאת מחירי היעד שלהן מצד פירמת הדירוג ג'פריז.

ענקית הקמעונאות הצרפתית קארפור  צנחה במסחר לאחר שהזהירה מפני נפילה ברווחיה ב-2017 על רקע האטה בצמיחת המכירות. מנגד, מטרו , קבוצת הקמעונאות הגרמנית, דיווחה על עלייה של 4.9% במכירות הרבעוניות שלה, לסך של כ-9.3 מיליארד אירו.

בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת לאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים בסין.

 

מדד הניקיי היפני התחזק היום לאחר שירד ב-14 מתוך 19 ימי המסחר האחרונים, וגם בורסת אוסטרליה מתחזקת. שני המדדים האלה שמהווים בנצ'מרק למסחר צפויים לסכם את חודש אוגוסט בירידות חדות.

ניסיונותיה של טושיבה  למכור את חטיבת שבבי הזיכרון שלה שוב בכותרות, לאחר דיווח של רויטרס על הצעה של 18 מיליארד דולר מקונסורציום המובל על ידי קרן הפרייבט-אקוויטי ביין קפיטל. לפי הדיווח, בקונסורציום חברות, בין היתר, אפל ו-SK Hynix הדרום קוריאנית.

בסין פורסמו נתוני מדד המחירים בתחומי הייצור (51.7 נקודות) והשירותים (53.4 נקודות), העומדים מעל הצפי המוקדם. ביפן, נתון התחלות הבנייה לבתים פרטיים ירד ב-2.3% לעומת צפי לירידה מתונה יותר של 0.2%. הבנק המרכזי של דרום קוריאה שמר על שיעור הריבית במדינה ללא שינוי, ברמה של 1.25%.

הקמעונאית האוסטרלית הארווי נורמן (סימול בבורסת אוסטרליה: HVN) הכריזה על רווח שנתי של 445 מיליון דולר אוסטרלי, לעומת הצפי המוקדם לרווח של 414 מיליון דולר אוסטרלי, לשנה שנגמרה ב-30 ביוני.