הסופה "הארווי": 35 נהרגו, 100 אלף ליטר נפט דלפו בדרום טקסס

עם הגעתה של הסופה ללואיזיאנה נפלו שני מאגרי אחסון נפט בגלל מזג האוויר הסוער ■ הנזק מוערך עד כה בעשרות ואף מאות מיליארדי דולרים

הוריקן הארווי/ צילום :רויטרס
הוריקן הארווי/ צילום :רויטרס

מניין ההרוגים בעקבות הסופה "הארווי" שמשתוללת בטקסס מסוף השבוע האחרון עלה ל-35 היום (ה'), על פי הרשויות. במהלך הלילה, עם הגעתה של הסופה ללואיזיאנה, נפלו שני מאגרי אחסון נפט בגלל מזג האוויר הסוער ויותר ממאה אלף ליטר נשפכו. הדבר הביא להאמרה של מחיר גלון נפט בשני דולר, לראשונה מאז 2013. לפי מרכז ההוריקנים הלאומי, שיטפונות מסכני חיים צפויים להימשך בלואיזיאנה ובסביבתה עד לסוף השבוע.

מהארווי ועד קטרינה: המחיר הכלכלי של האסונות הגדולים בעולם

הסופה החלה ביום שישי כהוריקן החזק ביותר שפוגע בטקסס זה יותר מ-50 שנה. הנזק מוערך עד כה בעשרות ואף מאות מיליארדי דולרים, נתון שהופך את הארווי לאחד מאסונות הטבע היקרים ביותר בתולדות ארצות-הברית. הארווי חדר למדינת לואיזיאנה במרחק של 52 ק"מ מדרום ללייק צ'ארלס. הוא צפוי להמטיר בין 7.5 ל-15.5 סנטימטרים של גשם באזור שנמצא כ-200 ק"מ ממזרח ליוטסטון כמו גם בדרום-מערב לואיזיאנה.

לפי מרכז ההוריקנים הלאומי, הארווי צפוי להיחלש עם התקדמותו בכיוון צפון-מזרח. "אנחנו לא נתמודד עם זה עוד למשך זמן רב, הסופה תגביר את המהירות שלה ותסתלק מכאן", אמר דונלד ג'ונס, מטאורולוג בשירות המוצב בלייק צ'ארלס.

עם זאת, כמעט שליש ממחוז האריס, שכולל גם את יוסטון, מוצף במים - שטח שגדול פי 15 ממנהטן. ככל הנראה, יידרשו ימים רבים עד שמי השיטפונות, שזרמו מסכרים שעלו על גדותיהם, ישקעו. הרשויות מתכננות לשכן באופן זמן כ-19 אלף איש, כשעוד אלפים צפויים להימלט. קרוב ל-49 אלף בתים ניזוקו במהלך הסופה, בהם אלף שנהרסו לחלוטין.