סטיבן טפר מ-IBI ממליץ: זה הזמן להגדיל החזקות בטבע

לדברי אנליסט הפארמה של בית ההשקעות, "כשכולם זורקים את המניה מעבר לכל היגיון כלכלי, זה הזמן לאסוף סחורה" ■ "ממליץ על הגדלת חשיפה למניה הספקולטיבית"

מניית טבע   צנחה בחודש האחרון בכ-50%, ובבית ההשקעות איי.בי.איי ממליצים לנצל את מחיר השפל של המניה להגדלת החזקות.

אתמול (ד') בלילה טבע דיווחה כי היא קיבלה אישור להרחבת השימוש של התרופה האינוטיבית אוסטדו לטיפול בהפרעות תנועה גם בדיסקניזיה מאוחרת (הנפוץ בחולי סכיזופרניה), לאחר שבאפריל האחרון אושרה לטיפול בחולי הונטיגטון.

האישור, אומר סטיבן טפר, אנליסט הפארמה בבית ההשקעות איי.בי.איי, מרחיב את פוטנציאל המכירות של טבע מהמוצר מכ-500 מיליון דולר לכ-2 מיליארד דולר. לשם המחשה, זה מקביל לכשני שליש מהמכירות של הקופקסון בארה"ב, שצפוי להפוך לגנרי "בשנה הקרובה".

להזכירכם, אומר טפר, את הקופקסון כבר התחילו להספיד ב-2013, כשהתקרב מועד פקיעת הפטנט המרכזי, שסומן למאי 2014. "אנחנו עדיין ממתינים", כך לדבריו.

כיום כולם מיואשים, ואף אחד לא רוצה לשמוע על המניה. "כשכולם זורקים את המניה מעבר לכל היגיון כלכלי, זה הזמן לאסוף סחורה", אומר טפר.

כיום, נזכיר, המשקל של טבע במדדי תל-אביב 35 ותל-אביב 125 הוא כ-3.5% ו-2.5% (בהתאמה), והוא אמור לעלות ל-7% ו-5%, בשתי פעימות, בספטמבר ובאוקטובר. "להערכתנו, חלק גדול מהשוק נמצא במשקל חסר יחסית למשקל כיום, ואם לא יכפילו את האחזקות שלהם, הם ימצאו את עצמם לאחר העדכון במשקל חסר עמוק של 40%-30% (מהמשקולת של טבע במדדים). כל אותם משקיעים שנמדדים מול מדדי הייחוס ימצאו את עצמם בשורט מטורף על המניה", הוא מציין.

לדעת טפר, יש מספר מהלכים שעשויים לתמוך במחיר המניה בטווח קרוב, ביניהם התממשות מהלכים להקטנת החוב של החברה, מינוי מנכ"ל בעל שם עולמי, דחייה נוספת בתחרות הגנרית לקופקסון 40 מ"ג, ניסיונות השתלטות על החברה ואולי גם הפתעות חיוביות בדוחות הרבעון השלישי.

בשורה התחתונה, טפר ממליץ על "הגדלת חשיפה למניה הספקולטיבית, שכן לצד הסיכון מפוזיציית הלונג שלדעתנו גלומה עמוק במחיר המניה - אנו רואים סיכון משמעותי בהישארות בפוזיציית שורט".