למרות התשואות הפושרות: ילין לפידות ממשיך להרוויח

בית ההשקעות הודיע על חלוקת דיבידנד נוספת של 30 מיליון שקל, לאחר שחילק מתחילת השנה דיבידנדים בהיקף של כ-32.6 מיליון שקל

יאיר לפידות ודב ילין
יאיר לפידות ודב ילין

למרות תשואות פושרות שהציג לאחרונה בחלק מפעילויותיו המרכזיות, בית ההשקעות ילין לפידות, שבניהול המייסדים יאיר לפידות ודב ילין, ממשיך להציג רווחיות גבוהה ומרשימה מאוד ביחס למתחרים. בית ההשקעות סיים את המחצית עם רווח של כ-61.8 מיליון שקל, קפיצה של כ-38% ביחס למחצית המקבילה. ברבעון השני בלבד רשם בית ההשקעות הצומח רווח של כ-30.9 מיליון שקל, גידול של כ-44% ביחס לשנה שעברה.

בית ההשקעות אינו רק מכונת רווחים כי אם גם פרת מזומנים לבעלים, כשלאחר שחילק עד כה השנה דיבידנדים בהיקף של כ-32.6 מיליון שקל, הכריז עתה על דיבידנד נוסף של כ-30 מיליון שקל.

מהיכן מגיעים הרווחים? מדוחות החברה הציבורית אטראו, שמחזיקה ב-50% ממניות בית ההשקעות, ושכוללים את דוחותיו, עולה כי ילין לפידות רשם גידול של כ-34% בהכנסותיו במחצית, לכ-266 מיליון שקל.

גידול בכל הענפים

הגידול נרשם בכל שלושת ענפי הפעילות שלו - ניהול תיקים (ההכנסות גדלו במחצית בכ-30% לכ-20 מיליון שקל), ניהול קרנות נאמנות (גידול של כ-60% לכ-123 מיליון שקל), וניהול קופות הגמל וקרנות השתלמות (גידול של כ-16% לכ-122 מיליון שקל).

נכון לסוף הרבעון השני, ילין לפידות כבר מנהל נכסים בסך כולל של כ-79.2 מיליארד שקל, לעומת סך של כ-63 מיליארד שקל בסוף 2016.

אגב, החברה האם הציבורית, אטראו, הודיעה על דיבידנד של כ-16 מיליון שקל, כך שיתרת רווחי התאגיד לאחר החלופה תעמוד על 10.1 מיליון שקל. הרווח של אטראו הסתכם במחצית בכ-30 מיליון שקל, לעומת כ-12 מיליון שקל במחצית המקבילה, כשברבעון השני הרווח גדל ביותר מפי 4 לכ-15 מיליון שקל.

ילין
 ילין