המשך המתווה: אי.די.בי מכרה עוד 5% מכלל ביטוח ב-153 מ' ש'

בעקבות המכירה ירד שיעור החזקותיה של אי.די.בי בכלל עסקי ביטוח ל-44.9%, כשתמורת העסקה אמורה לשמש לפירעון מוקדם של חלק מסדרת אג"ח י"ג

אדוארדו אלשטיין / צילום: רויטרס
אדוארדו אלשטיין / צילום: רויטרס

חברת אי.די.בי פתוח ממשיכה במימוש מניות השליטה בחברת כלל ביטוח לפי המתווה שקבעה הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, ושאושר בביהמ"ש המחוזי בת"א. אתמול דיווחה אי.די.בי כי מכרה נתח נוסף של 5% ממניות כלל ביטוח בדרך של עסקת החלף (SWAP) ובתמורה ל-152.5 מיליון שקל ולפי מחיר של 55.02 שקל למניה.

בעקבות המכירה ירד שיעור החזקותיה של אי.די.בי בכלל עסקי ביטוח ל-44.9%, כשתמורת העסקה אמורה לשמש לפירעון מוקדם של חלק מסדרת אג"ח י"ג. לדברי אי.די.בי, בוצעה העסקה בהתאם לעקרונות שנקבעו בעסקת החלף קודמת, במסגרתה מכרה אי.די.בי במאי 5% מכלל ביטוח בתמורה ל-166 מיליון שקל.

בעסקה הקודמת מכרה אי.די.בי את מניות כלל ביטוח לצד שלישי וזאת בתיווכו של בנק מזרחי טפחות. במקביל, התקשרה אז אי.די.בי בעסקת החלף עם הבנק, לפיה בתום תקופה של עד 24 חודשים ממועד המכירה, תבוצע התחשבנות בין חברה לבנק ביחס להפרש בין מחיר המכירה של המניות ביום העסקה לבין ערכן במועד ההתחשבנות (שייקבע לפי המחיר בו יימכרו המניות הנמכרות באותו מועד על-ידי הצד השלישי), כשאי.די.בי וצד קשור אליה יהיו מנועים מלרכוש את המניות הנמכרות.

לפי המתווה שקבעה סלינגר, מחויבת אי.די.בי למכור מידי ארבעה חודשים 5% ממניות כלל ביטוח שבבעלותה.

השבוע פרסמה אי.די.בי את דוחותיה לרבעון השני, ובהם הציגה לראשונה את אופן רישום ההשקעה בכלל ביטוח, לאור מכירת המנה הראשונה שבוצעה בעסקת החלף. בדוחות מציינת אי.די.בי, כי בהתאם לכללי חשבונאות בינלאומיים, לא נגרעו המניות הנמכרות מהדוח על המצב הכספי, היות ובהתאם לתנאי עסקת ה-SWAP ייוותרו בידיה עיקר הסיכונים וההטבות הנובעים מהמניות הנמכרות.

לפיכך מציגה אי.די.בי את המניות הנמכרות במסגרת נכסים מוחזקים למכירה שאינם שוטפים, בסעיף שווי מניות כלל החזקות עסקי ביטוח בעסקת החלף.

סיוע מג'יי.פי מורגן

את יתרת ההחזקה בכלל ביטוח תמשיך אי.די.בי לרשום כנכס זמין למכירה, אולם לאור תחילת יישום המתווה סווגו 15% ממניות כלל (קרי שלוש מנות של 5% כל אחת) בשווי של 490 מיליון שקל תחת נכסים שוטפים.

יש לציין שאי.די.בי עדיין מנסה למכור את מניות כלל ביטוח כמקשה אחת ואף שכרה לשם כך את שירותי הבנק האמריקאי ג'יי.פי מורגן.