עליות קלות בסיום המסחר בוול סטריט; פאלו אלטו זינקה

נתוני תעסוקה היו נמוכים מהצפי - תוספת של 156 אלף משרות באוגוסט ועלייה של 0.1% בשיעור האבטלה לרמה של 4.4% ■ יום נוסף של עליות במחירי הזהב והכסף

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

יום המסחר בוול-סטריט ננעל בעליות קלות במדדי המניות (ו'), ביומו האחרון של שבוע המסחר, לאחר מגמה חיובית במסחר באירופה ונעילה חיובית באסיה. מדד הדאו ג'ונס שב וחצה במהלך המסחר את רף 22 אלף הנקודות אולם בסיום נחלש מעט.

 

בתחום המאקרו, היום פורסמו נתוני התעסוקה של ארה"ב, אשר כוללים את רמות השכר והאבטלה במשק האמריקאי. 

156 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש שעבר ושיעור האבטלה עלה ב-0.1% לרמה של 4.4%. כך עולה מהנתונים. השכר הממוצע לשעה עלה ב-3 סנט לרמה של 26.39 סנט והיקף שעות העבודה השבועיות הממוצע ירד ב-0.1 לרמה של 34.4 שעות. 

ב-12 החודשים האחרונים עלה השכר הממוצע ב-2.5%, בדומה לנתון בחודש שעבר. 

צפי הכלכלנים בארה"ב היה ליצירת 170,000 מקומות עבודה חדשים בחודש החולף, להשארת אחוז האבטלה על 4.3% ולעלייה של 0.2% בשכר הממוצע לשעה.

"נתוני תעסוקה טובים יהיו הדובדבן שבקצפת בשבוע שבו ראינו כמה וכמה סימנים חיוביים לכך שכלכלת ארה"ב נמצאת במצב טוב-יותר מזה שחשבנו", אמר מייקל האווסון, אנליסט שווקים בכיר ב-CMC Markets אנגליה, לפני הפרסום.

נתוני התעסוקה משפיעים על הדולר לאחר כמה ימים של עליות ומורדות מול המטבעות האחרים. נתוני ADP לתעסוקה במגזר הפרטי ונתוני התמ"ג החיוביים של ארה"ב לרבעון השני הביאו את הדולר לעלייה, אשר נבלמה אמש בעקבות התבטאותו של שר האוצר של ארה"ב, סטיבן מנוצ'ין, אתמול שאמר כי "לדולר חלש יש יתרונות במסחר". בטווח הבינוני-הארוך, כלכלני בנק אגוד מעריכים כי הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם.

כמו כן, היום פורסם מדד מנהלי הרכש של סקטור התעשיה לחודש אוגוסט, אשר עמד ברמה של 58.5 נק'. 

הזהב  המשיך לעלות ומחיר האונקיה נסחר סביב 1,330 דולר. הנפט ממשיך במגמת הירידה במחירו עקב הקיצוץ בביקושים בארה"ב, לאחר שההוריקן הארווי השבית כ-20% מיכולת זיקוק הנפט של הכלכלה הגדולה בעולם.

פאלו אלטו מזנקת

טבע  הודיעה אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט שקיבלה את אישור ה-FDA לתרופה לסובלים מדיסקינזיה מאוחרת בקרב בגירים. התרופה - AUSTEDO אושרה לטיפול בכוריאה הנלווית למחלת הנטינגטון באפריל 2017. (לסיפור המלא)

נתוני מכירות הרכבים בארה"ב פורסמו היום, דבר אשר השפיע על המסחר במניות חברות הרכב האמריקאיות פורד , ג'נרל מוטורס  וקרייזלר .

חברת אבטחת המידע פאלו אלטו נטוורקס  דיווחה על רווח מתואם של 92 סנט למניה ברבעון האחרון, מעל צפי האנליסטים. עוד הודיעה החברה כי סמנכ"ל הכספים שלה פורש והיא מחפשת מחליף.