אלפאבית משלימה את התהליך המבני: מקימה את תאגיד XXVI

חברת ההחזקות החדשה תחזיק בכל זרועות הפעילות, לרבות גוגל, שעד כה הייתה בפועל החברה האם של יתר הפעילויות

לארי פייג' / צילום: רויטרס
לארי פייג' / צילום: רויטרס

החברה האם של גוגל, אלפאבית, יוצרת חברת החזקות חדשה במטרה להשלים את מהלך ההתפתחות של הקבוצה מגוגל, ענקית החיפוש ברשת, לתאגיד-על עם זרועות נפרדות המסייעות לעסקים יחידים במגוון רחב של תחומים, כגון שירותי בריאות ומכוניות אוטונומיות. 

היישות העסקית החדשה, שתיקרא XXVI הולדינגס, תחזיק בבעלות במניות כל חברה באלפאבית, לרבות גוגל. המבנה החדש מפריד מבחינה משפטית את גוגל מחטיבות אחרות כמו Waymo, עסקי המכוניות האוטונומיות, או Verily, חברת ציוד רפואי ונתונים בתחום הבריאות.

 

לארי פייג', ממייסדי גוגל, הכריז לפני שנתיים על אלפאבית במטרה לאמץ תחומי עיסוק חדשים הפועלים בנפרד מגוגל. עם זאת, מבחינה טכנית, החטיבות הללו, המכונות "ההימורים האחרים", עדיין היו חברות בנות של גוגל. המבנה החדש, שנחשף אתמול (ו'), מאפשר ל"הימורים האחרים" להפוך לחברות בנות של אלפאבית באותו מעמד משפטי כמו זה של גוגל.  

לדברי ג'ינה וויקלי ג'ונסון, דוברת אלפאבית, "אנו מעדכנים את המבנה התאגידי כדי להטמיע את השינויים שעליהם הודענו עם הקמת אלפאבית ב-2015". היא כינתה את המהלך צעד פורמלי משפטי, שלא ישפיע על שליטת בעלי המניות, על התפעול, על הניהול או על כוח האדם בחברה,  המונה 75,606 עובדים.  

 XXVI, שמה של החברה, או 26 בספרות רומיות, הוא מספר האותיות באלף-בית האנגלי.