הנפקת צ'וזן נעצרה עקב דרישת משקיע למחוק נכסים בטקסס

(עדכון) בשל סופת ההוריקן "הארווי" בארה"ב, דורש משקיע "משמעותי" למחוק את נכסי החברה בטקסס ממצבתה ■ החברה טרם השיבה לדרישתו וההנפקה נעצרה ■ החברה תכננה לגייס 135 מיליון ד'

ירידות שערים בוול סטריט / צילום: ברנדן מקדרמיד, רויטרס
ירידות שערים בוול סטריט / צילום: ברנדן מקדרמיד, רויטרס

לטענת גורמים המקורבים לחברה ולהנפקה, בשל סופת ההוריקן "הארווי" אשר הכתה בטקסס, דרש משקיע "משמעותי" להוציא את נכסי החברה שממוקמים בטקסס ממצבת הנכסים. החברה טרם השיבה לדרישתו ונכון לזמן זה ההנפקה נעצרה.

מוקדם יותר היום, הודיעה צ'וזן שתנסה להנפיק היום אג"ח בתל אביב, לאחר דחיות של מעל לחודש. החברה תנסה לגייס 135 מיליון דולר כדי לפרוע הלוואה בנקאית של 86 מיליון דולר ומתן הלוואה של 11 מיליון דולר לבעלי החברה משה אורלינסקי (82%) וג'יי אורלינסקי (18%). בנוסף תשמש תמורת הגיוס והתזרים השוטף של החברה לתשלום דיווידנד שוטף של 3-4 מיליון דולר.

יש לציין כי לבעל השליטה יש כיום ערבות אישית לבנקים בארה"ב של 18 מיליון דולר שבאמצעות תמורת ההנפקה בכוונתו להשתחרר מערבות זו אולם יעמיד ערבות אישית לטובת ההלוואה של 11 מיליון הדולרים שיקבל מתמורת ההנפקה.

את ההנפקה מובילה חברת החיתום אייפקס שהובילה את ההנפקה של אורבאנקורפ שגייסה 180 מיליון שקל בתל אביב וקרסה כמעט מיד לאחר ההנפקה. צ'וזן רשומה באיי הבתולה הבריטיים (BVI) ועוסקת בפעילות של נדל"ן מניב בתחום הדיור המוגן והשכרת בתי אבות סיעודיים. כאמור, השליטה בחברה נמצאת בידי משה אורלינסקי ואביו ג'יי.

ההנפקה

החברה מעוניינת להנפיק אג"ח "סטרייט" בדירוג BBB פלוס בהיקף של 135 מיליון דולר. השיעבוד על אגרות החוב יהיה שיעבוד ראשון בדרך של משכנתא על נכסים מניבים בשווי נטען של 220 מיליון דולר. מח"מ האג"ח שיונפקו עומד על 4 והריבית תיקבע בדרך של מכרז. בשוק מעריכים שהריבית השקלית שעל חברה בסדר גודל כזה, עם דירוג כזה תנוע סביב ה-7%, ריבית גבוהה מאוד ביחס לבטוחה שהיא מעמידה לטובת ההנפקה.

אגרות החוב אמורות להיפרע בשלושה תשלומי קרן שווים בחודש מארס 2021, מארס 2022 ומארס 2023. הריבית תשולם פעמיים בשנה בין השנים 2018 ל-2023. 

החברה

בקליפת אגוז נציין כי צ'וזן מחזיקה ב-22 נכסים שמושכרים לבעלי השליטה בחברה (משה וג'יי אורלינסקי) שהם בתורם מפעילים בנכסים אלה בתי אבות ודיור מוגן. חלק ניכר מהאוכלוסייה בבתי אבות אלה והדיור המוגן מאוכלסים על ידי אנשים שמקלים סיוע באמצעות קרנות הסיוע הפדרליות בארה"ב, נתון שעלול להוות סיכון לאור כוונתו של הממשל לצמצם את היקפי הסיוע למיעוט יכולת (מדיקייר ומדיקאייד).

החברה מדווחת על רווח תפעולי נקי ברבעון הראשון (בגילום שנתי) של 17.7 מיליון דולר, תזרים מזומנים חופשי של 9.7 מיליון דולר חוב פיננסי של 86 מיליון דולר ו-EBITDA של 17 מיליון דולר.

יש לציין כי הנכסים שמשוערכים כיום ב-220 מיליון דולר, נרכשו בסוף 2014 ובסוף 2015 ב-85 מיליון דולר. מה שהופך את שוויים בספרים למוזר לאור העובדה שעברו בסך הכל שנתיים וחצי מאז נרכשו (שוב, ב-85 מיליון דולר ומשוערכים כיום לרמה של 220 מיליון דולר). הנכסים המשועבדים הניבו ב-2015 הכנסות של 11 מיליון דולר ובשנת 2017 מניבים הכנסות של 18.5 מיליון דולר מה שהופך את השיערוך, לטענת גורמים המקורבים להנפקה, לסביר יותר.

מחברת החיתום אייפקס לא נמסרה תגובה.