התחדשות עירונית: הסיפור של בעלי הדירות בבניין בהרצליה

ברחוב ויצמן 41 א' בהרצליה מתבצע פרויקט תמ"א 38 במסלול חיזוק ובנייה על בניין קיים ■ בעלי הדירות שנאלצים לחיות שם מדברים

פרויקט מחיר למשתכן בלוד /  צילום: איל יצהר
פרויקט מחיר למשתכן בלוד / צילום: איל יצהר

סיפור בעלי הדירות

"לגור בבניין שעובר תמ"א 38 זה לא פשוט", כך מספרת בעלת דירה בפרויקט. "זה אתר בנייה לכל דבר, וקשה מאוד להכין דיירים למצב כזה מראש. התחלנו לקדם תמ"א לפני המון זמן, שש שנים בערך, וכשאתה לפני הפרויקט אתה לא מבין איך זה יהיה בפועל. הדבר הכי חשוב הוא שהחברה תתן מענה לכל הבעיות שמתעוררות במהלך הבנייה, שאין חשמל לפעמים או מים. התקופה של הבנייה לא פשוטה, אבל זה שווה. אחרי שהכל ייגמר יהיה לנו בניין מחוזק, מעלית, לובי חדש, ממ"ד וערך הנכס יעלה".

התמורה ליזם

מדובר בפרויקט תמ"א 38 במסלול חיזוק ובנייה על בניין קיים. במסגרת הפרויקט יכול היזם לבנות 2.5 קומות נוספות לבניין, שיכללו עוד חמש דירות. מדובר בדירות בנות 4.5 חדרים בשטח 100 מ"ר עם מרפסת בשטח 6 מ"ר ופנטהאוז. לכל דירה חניה במתקן אוטומטי.

התמורה לבעלי הדירות הקיימות

חיזוק הבניין הישן מפני רעידות אדמה. כל דירה מקבלת תוספת ממ"ד בשטח 12 מ"ר, מרפסת בשטח 6 מ"ר ומחסן בקומת הקרקע. תשתיות החשמל המשותפות יחודשו ולבניין תתווסף מעלית.

חניה

נכון להיום יש שש חניות בטאבו לבעלי הדירות הקיימות. במסגרת הפרויקט יתווסף מתקן חניה אוטומטי שיכלול מקומות חניה לכל הדירות.

לו"ז צפוי

בקשה להיתר הוגשה ב-2013 והיתר הבנייה התקבל ב-2016. הבניין נמצא בשלב גמר השלד. בחברה צופים כי אכלוס הדירות צפוי בעוד כשנה.

מיקום מדויק רחוב ויצמן 41 א' בהרצליה

המצב הקיים בניין ישן שנבנה בשנות ה-60, הכולל שש דירות בשלוש קומות. שטח ממוצע של הדירות הקיימות עומד על 90 מ"ר. בבניין אין מעלית אבל יש חניה בטאבו לכל שש הדירות.

היזם: אורבן נדל"ן

קבלן הביצוע: אורבן נדל"ן

אדריכל: חורש לריה - קו אחד אדריכלים