למרות הצנזורה - גוגל מגייסת בסין מהנדסי בינה מלאכותית

גוגל מרחיבה את נוכחותה בסין ושוכרת מהנדסים שיתמחו באחד מתחומי הטכנולוגיה הלוהטים ביותר ■ ב-2010 יצאה גוגל מסין בשל צנזורה ממשלתית ובעקבות מתקפת סייבר שבמסגרתה נגנב מידע ששייך לחברה

גוגל בסין / צילום: רויטרס, Jason Lee
גוגל בסין / צילום: רויטרס, Jason Lee

גוגל, החברה הבת של אלפאבית , מרחיבה את נוכחותה בסין ושוכרת מהנדסים שיתמחו באחד מתחומי הטכנולוגיה הלוהטים ביותר: בינה מלאכותית.

חברת הענק מעמק הסיליקון העלתה לאחרונה לאתר המשרות הפנויות שלה בבייג'ינג ארבע מודעות דרושים בתחום הבינה המלאכותית, כולל לתפקיד מנהיג צוות שיקים צוות לפיתוח טכנולוגיות עיבוד שפה טבעית, דחיסת נתונים וטכנולוגיות נוספות של למידה חישובית. שניים מהתפקידים קשורים לחטיבת מחשוב הענן (Cloud) של גוגל.

גוגל קלאוד אינה פועלת כעת בסין. החברה תזדקק לשותפה מקומית ולרישיונות מיוחדים כדי להקים עסק במדינה זו.

באופן כללי, בינה מלאכותית פירושה מחשבים שלומדים מהמידע שהם מעבדים. סין, שבה מקושרים מאות מיליוני אנשים לאינטרנט, ושממשלתה אינה מהססת לפגוע בפרטיות, נחשבת למדינה טובה יותר מארה"ב לצורך קידום תחומי בינה מלאכותית מסוימים.

"לסין יש המון נתונים משירותי תשלומים ניידים, גיימינג, מדיה חברתית, חיפושים וחדשות", אמרה קיטי פוק (Fok), מנהלת תחום סין בחברת הייעוץ IDC.

"חברות טכנולוגיה כמו גוגל להוטות ללמוד מה קורה, וחשוב להן מאוד להשיג כמויות גדולות של נתונים במטרה ליצור אלגוריתמים של בינה מלאכותית".

באתר הדרושים של גוגל מוצעות 60 משרות בבייג'ינג ובשנחאי. מקור שמכיר את המשרות אמר כי גוגל מתמקדת בשכירת האנשים המוכשרים ביותר ובשיפור איכות האלגוריתמים שלה.

ב-2010 יצאה גוגל מסין בשל צנזורה ממשלתית ובעקבות מתקפת סייבר שבמסגרתה נגנב מידע ששייך לחברה. גוגל טענה כי המתקפה בוצעה בידי האקרים סינים. ניתן להשיג בסין גישה למנוע החיפוש של גוגל אך ורק באמצעות שימוש ברשתות פרטיות מדומות (VPN), שמאפשרות לעקוף את מערכת מסנני האינטרנט המורכבת של הממשלה, הידועה בכינוי "חומת האש הגדולה".

עם זאת, המשיכה גוגל לקיים כמה פעילויות בסין, וחלק מהאנליסטים העריכו שהיא מבקשת להרחיב את נוכחותה במדינה. באביב אירחה העיר ווז'ן בדרום סין תחרות בת שלושה סבבים של משחק האסטרטגיה העתיק גו, שבו שיחק סיני בן 19, שמחזיק בתור אלוף העולם, נגד תוכנת הבינה המלאכותית אלפא-גו של גוגל. במהלך האירוע אמרה מנהלת גוגל קלאוד, ג'יה לי, כי תשכור מהנדסי בינה מלאכותית בסין ותצרף יותר מ-500 עובדים למצבת כוח האדם של גוגל בבייג'ינג ובשנחאי. בעוד גוגל, הפועלת ממאונטיין ויו, קליפורניה, מגדילה את מספר עובדיה בסין, משיקות יריבותיה הסיניות מעבדות מחקר ופיתוח בארה"ב.

במועד מוקדם יותר השנה הודיעה ענקית האינטרנט הסינית, טנסנט הולדינגס, כי תפתח בסיאטל מרכז בינה מלאכותית שיתמקד בזיהוי דיבור ובהבנת שפה טבעית. לעליבאבא גרופ ולבאידו הסיניות יש מרכזי מו"פ בעמק הסיליקון.