יובל דגים צפוי להתמנות למנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי

דגים צפוי להתמנות לתפקיד ■ שיכון ובינוי דיווחה היום כי החלה לנהל מגעים ראשוניים עם נציגיו של מיקי דיין בקשר להסכם לשיתוף-פעולה ב-ADO

יובל דגים מנכ"ל חוגלה קימברלי /קרדיט צילום: יוני רייף
יובל דגים מנכ"ל חוגלה קימברלי /קרדיט צילום: יוני רייף

יובל דגים הוא המועמד המוביל להתמנות לתפקיד מנכ"ל קבוצת הבנייה והתשתיות שיכון ובינוי  שבשליטת שרי אריסון. ל"גלובס" נודע, כי דירקטוריון החברה בראשות היו"ר משה לחמני, צפוי לאשר בקרוב את המינוי.

דגים צפוי להחליף בתפקיד את ירון קריסי, שהודיע לדירקטוריון לפני כחודשיים על רצונו לסיים את כהונתו כמנכ"ל, מסיבות אישיות שאינן נוגעות לחברה. משיכון ובינוי נמסר: "טרם התקבלה החלטה בנוגע למנכ"ל הבא".

יובל דגים מונה בחודש יולי אשתקד לכהן כמנכ"ל חברת מוצרי הטואלטיקה קימברלי-קלארק אוסטרליה וניו זילנד, וזאת לאחר ששימש במשך כחמש שנים בתפקיד מנכ"ל קימברלי-קלארק ישראל. מולו התמודדו על תפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי ארבעה מועמדים נוספים: טל רז, שמכהן כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה, תמיר דגן, שמכהן כמנכ"ל החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן, עמי לנדאו, שכיהן עד לאחרונה כמנהל חטיבת הזכיינות בתחום הבנייה והכבישים של שיכון ובינוי, וירון סורק, המכהן כמנכ"ל חברת אלקטרה בנייה.

שיכון ובינוי היא אחת מחברות הבנייה והתשתיות המובילות בישראל. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 3.4 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה עלתה בכ-16% מתחילת 2017. את המחצית הראשונה של השנה סיימה שיכון ובינוי ברווח נקי של 55 מיליון שקל, בדומה לתוצאותיה בתקופה המקבילה אשתקד.

בין השאר שולטת שיכון ובינוי בחברת הדיור להשכרה איי.די.או (ADO), שעיקר פעילותה בברלין. שיכון ובינוי מחזיקה ב-40% ממניות ADO, ואף ביקשה לאחרונה להגדיל את החזקתה באמצעות הצעת רכש חלקית, אולם הצעתה נבלמה בעקבות מהלך בזק שביצעו בשבוע שעבר משה (מיקי) דיין וקרן אפולו קפיטל, שרכשו 37% ממניות ADO - בעיקר מגופים מוסדיים.

היום דיווחה שיכון ובינוי לבורסה, כי החלה לנהל מגעים ראשוניים עם נציגיו של דיין בקשר להסכם לשיתוף פעולה ב-ADO. בהודעה הדגישה שיכון ובינוי כי אין כל ודאות אם הצדדים יגיעו להסכמות ביניהם, אם ייחתם הסכם מחייב ביניהם ואם התנאים להשתכללותו של הסכם כאמור יתקיימו.