סגירה מעורבת בבורסות אירופה על רקע המתיחות הגיאו-פוליטית

מגמה חיובית בוול סטריט ■ התמ"ג האוסטרלי רשם ברבעון השני של השנה עלייה של 1.8%

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת זאת בהמשך לירידות החדות אמש בניו יורק והיום באסיה. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית.

הסיפור של הימים האחרונים ממשיך להיות הניסוי בנשק לא קונבנציונלי שביצעה צפון קוריאה בסוף השבוע. אם עד היום היה ברור שלכל התגרות של צפון קוריאה במערב יגיב נשיא ארה"ב במתקפת ציוצים בטוויטר הרי שאתמול גורמים רציניים יותר כמו שגרירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי, הבהירה כי יש גבול לסבלנות של ארה"ב כלפי צפון קוריאה. התבטאות מסוג זה גורמת למשקיעים להבין כי התלקחות במשבר עם צפון קוריאה היא כבר לא סיפור של ציוצים לא מזיקים בטוויטר אלא היא יכולה לגלוש למשבר אמיתי.

אמש המשקיעים בניו יורק אמרו את שלהם ובמקביל לירידות החדות במדדי המניות נצפו שתי מגמות בימים האחרונים, מגמות שהוחרפו אמש. המגמה הראשונה היא הירידה החדה בתשואות אגרות החוב הממשלתיות כשתשואות האג"ח האמריקאי ל-10 שנים ירדו בלא פחות מ-10 נקודות לרמה של 2.06% במקביל לעלייה של כ-40% במדד הויקס.

ירידה חדה כל כך בתשואות האג"ח הממשלתי לא יכולה להיות מוסברת במונחים כלכליים כשברור שמעל לכל מרחפת מדיניות צמצום מוניטרי של הפדרל ריזרב שרוצה להתחיל להפחית את המאזן המפלצתי שלו שעומד כיום על 4.5 טריליון דולר ולכן ההסבר היחיד שיכול לבוא בחשבון הוא ההסבר כי נשיא ארה"ב שלא בטוח שהוא בשליטה בצירוף לדיקטטור צפון קוריאני השש אלי קרב - עלולים לדרדר את העולם לבלגן אחד גדול.

בשוק האג"ח הממשלתי האירופי נרשמת יציבות היום אולם באג"ח הממשלתי האסייתי נרשמות עליות שערים חדות.

 

באסיה נרשמת מגמה שלילית היום (ד') , על רקע ירידות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. התמ"ג האוסטרלי רשם ברבעון השני של השנה עלייה של 1.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מעט מתחת לצפי המוקדם לעלייה של 1.9%.

 

המתיחות הגיאופוליטית בין ארה"ב וצפון קוריאה ממשיכה לגבות מחיר מהשווקים הפיננסיים. אתמול איומי בצפון קוריאה כי ארה"ב תמשיך לקבל ממנה "מתנות".

ברויטרס דווח כי Western Digital הציעה לפרוש מהקונסורציום המבקש לרכוש את חטיבת שבבי הזיכרון של טושיבה .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]