אייפון 8: טכנולוגיה שתשנה את עולם המובייל מקצה לקצה

תוכנה חדשנית בשם ARKit שתוטמע בדור הבא של מכשירי האייפון תאפשר למפתחים ליצור אפליקציות מציאות רבודה, שמשתמשות במצלמת האייפון ובחיישנים שלו בכדי להוסיף ולהציג על המסך שכבות וירטואליות תלת-ממדיות

אייפון 8/ צילום : מתוך הוידאו
אייפון 8/ צילום : מתוך הוידאו

בחודש הקרוב צפויה אפל לשחרר עדכון למערכת ההפעלה של האייפון, iOS11, שכולל בין היתר תוכנה בשם ARKit. התוכנה הזו מאפשרת למפתחים ליצור אפליקציות מציאות רבודה, שמשתמשות במצלמת האייפון ובחיישנים שלו כדי להציג על המסך את המציאות ולהוסיף עליה שכבות וירטואליות.

במהלך החודשים מאז הכריזה אפל על העדכון והחלה לאפשר למפתחים לבדוק אותו, הם הוציאו כמה אפליקציות מדהימות שמדגימות את מה שאפשר לעשות עם מציאות רבודה באייפון. באתר MacRumors הציגו בשבועות האחרונים לא מעט כאלו.

אחת האפליקציות היא Kabaq, אפליקציה שתחליף תפריטים במסעדות, ותאפשר לכם לראות איך נראות המנות השונות על הצלחת, הכול בתלת-ממד ובקנה מידה אמיתי, כך שתדעו בדיוק מה תקבלו אם תבחרו בכל מנה.

שימוש נוסף לטכנולוגיה הוא הוא הנחיות ניווט בזמן אמת בזמן נהיגה או רכיבה על אופניים, ציור על קנבסים או גופים תלת-ממדיים שלא באמת קיימים, תוך שיטוט סביבם, תוכלו גם להעלים דברים שמפריעים לכם בתמונה - נגיד, תיירים מעצבנים או כל הפרעה אחרת, משחקים שהופכים ליותר ויותר ריאליסטים והאמת מפחידים למדי כמו גיבורי "המתים המהלכים" או משחק הפאקמן שקיבל חיים תלת-ממדיים כאשר אתם ממש נכנסים אל תוך הפאקמן עצמו כפי שיצר מפתח המשחקים הישראלי קובי שניר.

הטכנולוגיה החדשה עתידה לשנות לחלוטין את השימוש במכשירי הסמרטפון שלנו וגם את עולם הפרסום.