המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת לאחר הודעת דראגי

הריבית בגוש תישאר על 0% ותוכנית ההרחבה הכמותית תמשיך בקצב של 60 מיליארד אירו בחודש עד סוף השנה ■ דיסני, ג'נרל אלקטריק וגולדמן זאקס העיבו על הדאו

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה. רצף הסופות שמכה בארה"ב, לצד הודעת הבנק האירופי כי ימשיך במדיניות ההרחבה המוניטרית והריבית האפסית, תופסים את מרכז הבמה.

 

הבנק המרכזי האירופי (ה-ECB) החליט להותיר את רמת הריבית הנוכחית בגוש האירו (0%) ללא שינוי. בהודעתו ציין הבנק כי הצפי הוא לשמירת רמת הריבית הנוכחית בזמן הקרוב. רכישות האג"ח שמבצע הבנק ימשיכו להתבצע בקצב של 60 מיליארד אירו בחודש, ומתוכננות להימשך עד סוף דצמבר 2017. על רקע זה, האירו  חוזר להתחזק אל מול הדולר ותשואות האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים  ירדו בחדות.

הזהב  ממשיך במגמת העלייה, והגיע היום מעל 1,350 דולר לאונקיה, רמות שיא של השנה האחרונה. 

בהתאם להסכמה שהושגה אתמול בנוגע להארכת תקרת החוב האמריקאית עד לחודש דצמבר, העביר היום הסנאט האמריקאי חקיקה המאשררת זאת. במסגרת החקיקה, הוכפל תקציב סוכנות הסיוע האמריקאית למצבי חירום FEMA לשיקום עבור סופת ההוריקן ההרסנית "הארווי" שזרעה נזקים חסרי תקדים בטקסס, והשיקום הצפוי מסופת ההוריקן "אירמה".

רבים מעריכים כי וול מארט  ובסט ביי  הן בין החברות שירוויחו מהוריקן "אירמה", אשר זורע הרס עצום באיים הקאריביים ועושה דרכו לחופי פלורידה. 

חברת הברוקראז' D.A. Davidson השיקה סיקור על מניית אמזון , וממליצה "קנייה" במחיר יעד של 1,300 דולר. האנליסטים מסבירים כי אמזון ממוקמת לנגוס בעוד ועוד נתחי שוק לאחר הרכישה של הול פודס.

גו-פרו מעריכה כי תסיים את הרבעון הנוכחי ברווח על בסיס non-GAAP, וכי הכנסותיה יסתכמו לרמה הגבוהה של התחזיות.

על פי דיווחים, אלפאבית  (גוגל) קרובה להשלמת עסקה לרכישת פעילות הסמארטפונים של HTC.

דיסני נופלת בחדות היום אחרי שהמנכ"ל, בוב אייגר, פרסם אזהרת רווח למשקיעים כי החברה לא צפויה להגדיל את רווחיה השנה. דיסני כבר הודיעה כי עם השקת שירות התוכן על פי דרישה שלה ב-2019, היא תפסיק לשתף פעולה עם נטפליקס ולא תאפשר ללקוחות נטפליקס גישה לתכני דיסני, כולל סרטי גיבורי העל של מארוול וסדרת סרטי מלחמת הכוכבים.

מניית גולדמן זאקס  לחצה גם היא על הדאו, לאחר שאיבדה כ-1.4% מערכה.

ג'נרל אלקטריק  יורדת לשפל של שנתיים בעקבות המלצה דובית של בנק ההשקעות JP Morgan עקב "חשש גובר לנזילות וצמיחה" של הענקית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]