אופנהיימר חיובי: תחילת סיקור לפריגו בהמלצת "תשואת יתר"

בבנק ההשקעות מציינים את הסיכונים בתמחור התרופות הגנריות והצורך למנות מנכ"ל חדש, אבל קובעים: "אנו מאמינים שעסקי פריגו התייצבו. ההשקות המעודדות של מוצרים חדשים בשוק הבריאות לצרכן בארה"ב ובשוק תרופות המרשם, הופכות אותנו ליותר 'שוריים' בתחזיות לטווח הקרוב"

סנטימנט המשקיעים כלפי מניית פריגו  מתחיל להשתפר, וזה הזמן לרכוש את המניה. כך סבורים בבנק ההשקעות אופנהיימר, שמתחיל לסקר את המניה. האנליסט דרק ארצ'ילה ממליץ על פריגו בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 88 דולר, שגבוה ב-12.3% ממחיר המניה בניו יורק. מניית פריגו איבדה 12.6% מערכה בשנה האחרונה ומאז השיא, אליו הגיעה כשמיילן ניסתה להשתלט עליה לפני כשנתיים וחצי, המניה נפלה בכ-60%.

באופנהיימר מציינים כי הם מודעים לסיכונים בסביבת התמחור של התרופות הגנריות ובצורך של החברה למנות מנכ"ל חדש, במקום ג'ון הנדריקסון שהודיע על פרישתו כבר לפני שלושה חודשים - אך לדברי האנליסט, "אנחנו מאמינים שהעסקים של פריגו התייצבו", והוא מזכיר בפרט את ההתייעלות הנמשכת בשוק הבריאות לצרכן מחוץ לארה"ב (CHCI). "ההשקות המעודדות של מוצרים חדשים בשוק הבריאות לצרכן בארה"ב (CHCA) ובשוק תרופות המרשם (Rx), הופכות אותנו ליותר 'שוריים' בכל הקשור לתחזיות לטווח הקרוב. לאחר שפריגו פרסמה דוחות טובים לרבעון השני של 2017, אנחנו מאמינים שיש מקום לעליות נוספות וממליצים לקנות את המניה ברמות המחיר הנוכחיות".

המינוף ירד

לדברי ארצ'ילה, פריגו מציעה למשקיעים שלושה דברים: עסק דפנסיבי ביותר בתחום המותג הפרטי בארה"ב עם נתח שוק של 65%; שיפור ברווחיות בעסקי הבריאות לצרכן מחוץ לארה"ב, בעקבות הרה-ארגון שבוצע בתחום זה לאחר רכישת אומגה; וכן עסק נישתי של תרופות מרשם המתמקד בתרופות שקשה יותר לייצר ונתקלות בתחרות מועטה יחסית. "אנחנו מצפים לרווחיות תפעולית נאה והתרחבות של שולי הרווח. המאזן ה'נקי' מאפשר לפריגו גמישות בהחזר ההון לבעלי המניות או בביצוע רכישות משלימות שיאיצו את הצמיחה בהכנסותיה", כותב ארצ'ילה. לדבריו, "בניגוד לחברות תרופות רבות, פריגו ביצעה התקדמות משמעותית בהורדת המינוף של המאזן שלה בחודשים האחרונים, בעקבות מכירת הזכויות לתמלוגים מתרופת הטיסברי. להערכתו זה מאפשר לחברה לשקול את הגדלת הדיבידנד או לבצע רכישה עצמית של מניות.

גם בהקשר של עזיבת המנכ"ל הנדריקסון משווה האנליסט את המצב לחברות אחרות בשוק: "בניגוד לחברות אחרות, המנכ"ל עוזב את החברה במצב טוב יותר מאשר הייתה כשהגיע אליה", כהגדרתו. הוא מעריך שפריגו מחפשת מנכ"ל עם ניסיון בתחום הצרכני יותר מאשר בתחום הבריאות.

"בעוד שפריגו אינה חסינה ללחצי התמחור בשוק הגנרי, אנחנו מאמינים שהתחום ימשיך להניב לה תזרים מזומנים משמעותי", מוסיף האנליסט.