הסטארט-אפ אינוויז גייס 65 מ' ד' לפי שווי של "מאות מיליונים"

בסבב של החברה, שנחשף לראשונה באוגוסט , לקחה חלק לראשונה גם צ'מפיון מוטורס , לצד דלק מוטורס שהשתתפה בסבב הראשון ■ החברה מפתח חיישן לייזר לרכב אוטונומי

יבואני הרכב הישראלים ממשיכים להרחיב את השקעותיהם האסטרטגיות בחברות סטארט-אפ מעולם הרכב. מפרטים שפרסמה היום חברת אינוויז טכנולוגיות (INNOVIZ) אודות סבב ההשקעה האחרון שלה, שנערך בחודש שעבר, עולה כי בסבב החדש השתתפה גם צ'מפיון מוטורס מקבוצת אלייד וזאת לצד דלק מוטורס, שכבר השקיעה כמה מיליוני שקלים בסבב הראשון, שהיקפו עמד על כ-9 מיליון דולר. הסבב הנוכחי כבר היה בסך 65 מיליון דולר וכפי שנחשף לראשונה בגלובס בוצע לפי שווי של מאות מיליוני דולרים.

כפי שפורסם, בסבב הגיוס השתתפו גם ספקיות ציוד הרכב הבינלאומיות דלפי (Delphi Automotive) ומאגנה (Magna International), לצד משקיעים חדשים ובהם 360 Capital Partners, Glory Ventures, Naver ועוד. כל המשקיעים הקיימים השתתפו בסבב החדש לרבות זוהר זיסאפל, וקרנות ההון סיכון וורטקס, מאגמה, אמיתי ונצ'רס וכאמור גם דלק מוטורס. עד היום גייסה החברה, לרבות הגיוס האחרון, 74 מיליון דולר. החברה מדווחת כי סגירה שנייה תושלם בקרוב, בה ישתתפו משקיעים אסטרטגיים חדשים. על פי הערכות בסבב החדש עשויה לקחת חלק גם יצרנית רכב.

הפיתוח של אינוויז המבוסס על חיישן לידאר מצב- מוצק בהפרדה גבוהה (High Definition Solid State LiDAR), שמאפשר סריקה תלת מימדית ממרחק ומספק בזמן אמת תמונה בדיוק גבוה של סביבת הרכב, וזאת תוך שיפור משמעותי בטווח וברזולוציה, מזעור המוצר והוזלה משמעותית בעלויות הייצור.

החברה השיקה עד כה שני מוצרים המבוססים על הטכנולוגיה של אינוויז. הראשון ,InnovizPro™, ישמש פלטפורמת פיתוח עבור יצרניות הרכב, חברות תחבורה שיתופית, חברות פיתוח של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית וספקיות Tier 1, ומיועד לאפשר לחברות אלה המשך פיתוח ובדיקות באופן יעיל ומדויק יותר. הוא יוצע לשוק כבר במהלך הרבעון הראשון של 2018. המוצר השני, InnovizOne™, תוכנן עבור יצרני רכב ומאפשר נהיגה אוטונומית לשלבים המתקדמים 3-5. הוא יוצע לשוק במהלך 2019. אינוויז נוסדה בתחילת 2016 ומונה כבר היום מעל 75 מהנדסים.