הנאסד"ק סגר בירידות; מניות חברות הביטוח לחצו את השוק

הוריקן אירמה מתקרב לפלורידה, רעידת אדמה וצונאמי במקסיקו ■ מאקרו: המלאים העסקיים ■ מגמה מעורבת באירופה ובאסיה

ירידות שערים בוול סטריט / צילום: ברנדן מקדרמיד, רויטרס
ירידות שערים בוול סטריט / צילום: ברנדן מקדרמיד, רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ו') בירידות שערים, כשברקע מתיחת גיאופוליטית ואווירת אסונות טבע עם סופות ההוריקן ורעידות האדמה. באירופה המסחר התנהל במגמה מעורבת ובאסיה המדדים סגרו מוקדם יותר גם כן במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. אתמול וול סטריט סגרה במגמה מעורבת.

 

מתחילת השבוע ירד מדד הדאו ב-0.9%, ה-S&P 500 ירד עד כה ב-0.5% והנאסד"ק איבד מתחילת השבוע 0.6%.

הירידות השבועיות מגיעות ברקע המתיחות הגיאופוליטית בין צפון קוריאה לארה"ב, ואסונות הטבע שמכים בארה"ב וסביבתה - הוריקן הארווי, אירמה שמתקרבת לפלורידה, רעידות אדמה עוצמתיות במקסיקו, וגלי צונאמי.  

ובזירה הגיאופוליטית, צפון קוריאה ניסתה השבוע ניסוי גרעיני גדול בפצצת מימן, ומשקיעים חוששים שצפון קוריאה עלולה גם לשגר עוד טיל בשבוע הבא, לרגל חגיגות היווסדה. הטיל הקודם שנורה נחת קצת פחות מ-1,000 קילומטר מחופה של יפן. 

ובינתיים בארה"ב, אחרי הוריקן הארווי, ההוריקן העוצמתי אף יותר - אירמה - מתקרב לפלורידה וכבר גבה את חייהם של 14 איש וגרם נזק עצום. במקסיקו הורגש רעש אדמה בעוצמה של 8 וגרר גלי צונאמי,נוישנה התרעת צונאמי במדינות רבות במרכז אמריקה. נכון לעכשיו מוערך הנזק של הארווי ב-190 מיליארד דולר, ונזקי אירמה מוערכים ב-200 מיליארד דולר.

בזירת המאקרו פורסמו המלאים הסיטונאים לחודש יולי שעלו ב-0.6% לעומת התחזיות המוקדמות שצפו עלייה של 0.4% ולאחר שעלו ב-0.4% בחודש יוני. נתוני האשראי הצרכני יפורסמו ב-22:00 הערב.

מניות חברות הביטוח הגדולות נסחרו תחת לחץ על רקע התמלוגים שהן יצטרכו לשלם. נציין את Everest Re Group , חברת XL Group , וגם Travelers .

גם חברות התעופה הגדולות והנופש היו בין המניות שירדו בחדות השבוע על רקע כל ביטולי הטיסות בגלל מזג האוויר. נציין את JetBlue Airways , חברת Carnival Corp , ועוד.

חברת האשראי Equifax   תחת לחץ על רקע הגניבה של פרטיהם האישיים של 143 מיליון מלקוחותיה. 

נטייה לירידות באירופה ובאסיה

בשאר שוקי העולם נרשמה היום יציבות: באסיה יפן ירדה ב-0.6% בעוד הונג קונג דווקא עלתה ב-0.5%. באירופה המדדים המרכזיים עלו עד 0.2% יום אחרי ההודעה של נגיד הבנק המרכזי מריו דראגי על המשך המדיניות המוניטרית המרחיבה.

אירופה

 

אסיה