גוגל הודפת דיווח הטוען שהיא משלמת לנשים פחות מלגברים

כתבה ב"ניו-יורק טיימס", המתבססת על גיליון נתוני שכר פנימי בחברה, טוענת לפערי שכר על רקע מגדרי ■ גוגל: "ניתוח הנתונים שביצע העיתון פגום באופן קיצוני"

משרדי גוגל בקליפורניה / צילום: בלומברג
משרדי גוגל בקליפורניה / צילום: בלומברג

גוגל הדפה דיווח ב"ניו-יורק טיימס" מאתמול (ו') שלפיו קיים פער מגדרי בתשלום לעובדים בתוך החברה, וזאת בהתבסס על מידע שנאסף על-ידי עובדי החברה בגיליון נתונים פנימי משותף. 

הגיליון, שמועבר בתוך החברה מאז 2015, מכיל מידע על משכורות, הלקוח מכ-1,200 עובדי גוגל בארה"ב, או כ-2% מעובדי החברה, כך לפי הדוח. עובדי החברה קיבלו עידוד לשתף את פרטי השכר שלהם, כדי שעמיתיהם יוכלו לשאת ולתת על שכר טוב יותר. 

המידע על שכר במסמך הראה כי נשים קיבלו שכר נמוך משמעותית בהשוואה לגברים עבור משרות באותה דרגה. כך למשל הראה הגיליון, כי גברים ב"רמה 1" (רמת הכניסה) קיבלו שכר של 55,900 דולר לשנה בממוצע. עובדות ברמה 1 השתכרו בממוצע 40,900 דולר. הפער הצטצמם במשרות בדרגה גבוהה יותר. 

הדיווח של הטיימס כולל מידע עד למשרות בדרגה 6, ואינו מכסה מנהלים ומשרות בכירות נוספות בחברה. גרסה מאוחרת יותר של הגיליון, שהגיעה לידי "ביזנס אינסיידר" הראתה כי עובדות בדרגה 7 מרוויחות שכר בסיס ממוצע גבוה יותר (248,500 דולר) לעומת עובדים גברים. אולם גברים בדרגה 7 מקבלים בממוצע בונוס גבוה יותר , כך לפי הגיליון.

דוברת גוגל, ג'ינה סיגליאנו, אמרה כי הניתוח של ה"ניו-יורק טיימס" את הנתונים "פגום באופן קיצוני", ואינו לוקח בחשבון את הסוגים השונים של משרות בחברה.

"הניתוח בכתבה מתבסס על דגימה קטנה בצורה קיצונית, ואינו כולל מיקום, תפקיד, ותק או ביצועים", אמרה סיגליאנו בתגובתה. "פירוש הדבר שהכתבה משווה בין התגמול של ,למשל, מהנדס בדרגה 5 בעל ביצועים טובים באזור המפרץ, עם עובד מדרגה 5 בעל תפקיד שאינו טכני, המפגין ביצועים נחותים יותר ועובד במיקום אחר. אין זה הגיוני להשוות בין הביצועים של שני העובדים הללו. אנו מבצעים ניתוחים נרחבים של התגמולים בחברה, וכשמשווים בין שניים בעלי אותם נתונים, עולה כי הנשים משתכרות 99.7% ממה שמשתכרים הגברים בגוגל".

בחודש אפריל כבר הואשמה גוגל בידי משרד העבודה בארה"ב כי היא משלמת פחות לנשים. במאי הודיעה גוגל כי אינה יכולה לספק נתונים נוספים למשרד כדי להפריך את ההאשמות, היות שזה יעלה 100 אלף דולר ו-500 שעות עבודה. לטענת גוגל היא כבר סיפקה מידע רב דיו.