נעילה חיובית בוול סטריט; מניית טבע זינקה בחדות

שולץ, ששימש כמנכ"ל חברת התרופות לונדבק, יתגורר בישראל ויעבוד ממטה החברה בפ"ת ■ גוגל ערערה על הקנס שספגה מהאיחוד האירופי ■ מניית אפל עלתה לקראת השקת מכשירי האייפון

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה חיובית מובהקת, כאשר כל המדדים המובילים רשמו עליות של למעלה מ-1%. באירופה ננעל המסחר בעליות שערים, מגמה דומה לזו שסגרה את המסחר בבורסות אסיה.

 

הסיבה המרכזית לאופטימיות בשווקים היא ההערכה ראשונית שנזקי סופות ההוריקן נמוכות מכפי שצפו בתחילה ובשווקים לא צריכים יותר כדי לחזור לחגיגות הגדולות. השאלה הגדולה ביותר כרגע היא האם נוצרת בימים אלה "מלכודת שוורים" שתתפוס את מי שנכנס לשוק היום מיד כשהבנק המרכזי יתחיל לצמצם את המאזן שלו במקביל להעלאת הריבית וכל זאת כשברקע יש נשיא תזזיתי. היום יגייס הממשל הפדרלי כ-100 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח לתקופות שונות.

ענקית התרופות טבע  הודיעה היום (ב') כי דירקטוריון החברה מינה את קאר שולץ (56) לנשיא ומנכ"ל החברה. פרופ' יצחק פטרבורג ימשיך לשמש כמנכ"ל זמני עד להצטרפותו של שולץ לחברה. בזאת בא לסיום מוצלח הליך החיפוש הגלובלי המקיף אשר ביצע דירקטוריון טבע, בסיוע היידריק אנד סטראגלס, חברת איתור בכירים גלובלית מובילה, בכדי לאתר את המנכ"ל המתאים ביותר עבור החברה. שולץ יעבור להתגורר עם משפחתו בישראל ויעבוד ממטה החברה בפתח-תקווה. מניית טבע רשמה היום עלייה חדה וריכזה מחזור מסחר הגדול פי 6 מהממוצע.

[בשעה טובה: טבע מינתה לנשיא ומנכ"ל את קאר שולץ][ההיסטוריה של שולץ: המנכ"ל שהוציא את לונדבק מהמשבר]

אפל  תשיק מחר את דגמי האייפון החדשים. קשה לנבא איזה מכשירים יושקו ומה יהיו המחירים אך הדעות בוול סטריט סביב ההשקה חלוקות. מחד, יש האומרים כי קשה יהיה להתחרות בהשקה המוצלחת של האייפון 7 ובהיקפי המכירות שלו ולכן ללא פריצת דרך משמעותית, כל השקה של מכשיר אייפון חדש תהיה חלשה יחסית להשקה של האייפון 7. מנגד, ההערכות הן כי קהל האוהדים של האייפון מסור כל כך שגם שיפור קטן ולא מהותי במכשיר הפופולרי יביא למכירות גדולות של המכשיר.

גוגל  הגישה ערעור נגד פסיקת נציבות האיחוד האירופי, שקנסה אותה בסכום של 2.9 מיליארד דולר על עבירות בתחום ההגבלים העסקיים. האיחוד האשים את גוגל (או, למעשה, את חברת-האם שלה אלפאבית) בניצול תפוצתו האדירה של מנוע החיפוש שהיא מפעילה לטובת העדפת שירותי השוואת המחירים שלה.