אחרי 13 שנים: סרגון נמחקת מהמסחר בבורסה בת"א

האחים זיסאפל נפרדים מת"א: מוחקים חברה רביעית לאחר רדוור, רדקום וסיליקום

עירא פלטי/ צילום: אורה בשן
עירא פלטי/ צילום: אורה בשן

שוב מתגברת המגמה של מחיקת חברות דואליות מהמסחר בת"א. למספר חברות ביומד שהודיעו לאחרונה על מחיקתן מהמסחר כאן, הצטרפה היום גם חברת הטכנולוגיה סרגון, המייצרת ציוד תקשורת. החברה הודיעה היום על כוונתה להימחק ממסחר בבורסה המקומית ולהישאר להיסחר רק בנאסד"ק. לחברות דואליות קל יחסית להימחק ממסחר בת"א, כאשר המהלך רק דורש מהחברה להודיע על כך 90 יום מראש. סרגון תמשיך להיסחר בת"א עד ה-11 בדצמבר 2017 ואז מנייתה תימחק.

סרגון, המנוהלת על-ידי עירא פלטי, מספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים בקיבולת גבוהה לתקשורת בין תחנות הבסיס והמתג הראשי ברשת. מסרגון נמסר היום כי "החברה מאמינה שהמסחר במניות בזירת מסחר אחת גם יעיל יותר וגם מיטיב יותר הן עבור המשקיעים, והן עבור החברה". ככל הנראה, בחברה מקווים שהמסחר בנאסד"ק בלבד יסייע להגדלת היקפי המסחר ואולי אף יתרום למחיר המניה. כיום מחזורי המסחר במניה אינם מאוד גדולים, בשתי הבורסות.

ההכנסות עלו, המניה ירדה

סרגון נסחרת בת"א משנת 2004 ועוד קודם לכן נסחרה בנאסד"ק, משנת 2000. שווי השוק של סרגון עומד על 163 מיליון דולר, אחרי ירידה של כ-20% במחיר המניה בשנה החולפת. למעשה, סרגון היא החברה האחרונה מקרב הקבוצות בחברת רד (של האחים זיסאפל) אשר המשיכה להיסחר בת"א - בשנים קודמות נמחקו ממסחר בת"א גם מניות רדוור, רדקום וסיליקום המשתייכות לקבוצה. לאחרונה הודיעו חמש חברות ביומד על כוונה להימחק ממסחר בבורסה של ת"א: קולפלנט, סלקט וביונדווקס, וכן שתי החברות האמריקאיות שהצטרפו בעבר לבורסה למרות שאין להן זיקה לישראל, מנקיינד וסלזיון.

במחצית הראשונה של השנה רשמה סרגון הכנסות של 169 מיליון דולר, צמיחה של 30.4% ביחס לתקופה המקבילה ב-2016. החברה עברה במחצית לרווח נקי חשבונאי (GAAP) של 4.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 387 אלף דולר בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, סרגון סיכמה את המחצית הראשונה עם רווח נקי של 6.8 מיליון דולר, עלייה של כ-370% לעומת התקופה המקבילה.

סרגון
 סרגון